Bottas zwyciężył na otwarcie sezonu. Norris na podium w chaotycznym GP Austrii.
1. Valtteri Bottas 25 pkt
2. Charles Leclerc 18 pkt
3. Lando Norris 15 pkt (+1 pkt = 16 pkt)
4. Lewis Hamilton (kara 5s. za kolizję z Albonem) 12 pkt
5. Carlos Sainz 10 pkt
6. Sergio Perez (kara 5s. za przekroczenie prędkości w alei serwisowej) 8 pkt
7. Pierre Gasly 6 pkt
8. Esteban Ocon 4 pkt
9. Antonio Giovinazzi 2 pkt
10. Sebastian Vettel 1 pkt
11. Nicholas Latifi
--- nie ukończyli
Danił Kwiat (pęknięta opona)
Alexander Albon (awaria silnika, kolizja z Hamiltonem)
Kimi Raikkonen (odpadnięcie koła)
George Russell (awaria silnika)
Romain Grosjean (awaria hamulców)
Kevin Magnussen (awaria hamulców)
Lance Stroll (awaria silnika)
Daniel Ricciardo (awaria silnika)
Max Verstappen (awaria hydrauliki)
Najszybszy czas okrążenia: Lando Norris +1 pkt.
Samochód Bezpieczeństwa: 3 razy
Start:
Wyścig rozpoczął się dosyć spokojnie. Kierowcy z czołówki utrzymali swoje pozycje, czego nie zrobił Russell. Stracił on 2 pozycje na rzecz kierowców Alfy Romeo. Norris starał się podgryzać Maxa Verstappena jednak holender wycofał się z rywalizacji na 11 okrążeniu. Wtedy kierowcę z Wielkiej Brytanii wyprzedzili Alex Albon, Sergio Perez i Lewis Hamilton.
Dalsza część:
Na 21 okrążeniu poza tor wypadł Romain Grosjean. Było to spowodowane problemem z hamulcami. Ten sam defekt objawił się w bolidzie Kevina Magnussena 3 okrążenia później. Duńczyk zatrzymał samochód poza torem jednak nie powstrzymało to sędziów przed ogłoszeniem samochodu bezpieczeństwa. Prawie wszyscy kierowcy skorzystali z okazji i zjechali do boksów co pozwoliło Bottasowi utrzymać pierwsze miejsce. Wszyscy kierowcy poza Perezem założyli opony pośrednie.
Tuż po zjechaniu samochodu bezpieczeństwa Sebastian Vettel uderzył w koło Carlosa Sainza i obrócił się spadając na ostatnie miejsce.
Na 49 okrążeniu wycofał się Romain Grosjean a 3 kółka później na torze zatrzymał się George Russell. Zarządzono ponowną neutralizację. Większość kierowców zjechało do boksów. Na torze zostali m.in. kierowcy Mercedesa, którzy zostali wcześniej poinformowani o tym, że w ich samochodach zdiagnozowano problemy z czujnikami i dostali zakaz wjeżdżania na tarki.
Gdy neutralizacja dobiegła końca Albon wyprzedził Pereza jednak oddał pozycję, ponieważ na torze zatrzymał się Kimi Raikkonen, gdyż odpadło mu koło.
Podczas trwania neutralizacji Perez zakomunikował, że Albon wyprzedził go legalnie a zespół Red Bulla poinformował o tym, aby Taj wyprzedził Meksykanina.
Końcówka:
Po tym jak samochód bezpieczeństwa zjechał, Albon przystąpił do ataku na Lewisa Hamiltona. Tutaj zdarzyła się jednak powtórka z rozrywki. Brytyjczyk próbując się bronić uderzył w Taja przez co ten stracił szanse na podium. Albon wycofał się kilka okrążeń później z powodu awarii. Lewis został tym samym ukarany karą 5 sekund.
Tuż po ukaraniu Hamiltona tego zaszczytu dostąpił Sergio Perez, który przekroczył prędkość w alei serwisowej.
Norris wiedząc o karach zaczął kręcić czasy lepsze od Hamiltona dzięki czemu odrobił do niego sekundę i udało mu się stanąć na podium.
Kierowcy i zespoły zostaną w Austrii gdyż już za tydzień będziemy świadkami GP Styrii, dalej na torze Red Bull Ring.
Klasyfikacja kierowców i konstruktorów w zakładce Sezon 2020.
Dla wszystkich fanów gier komputerowych Poznaj F1 przypomina o premierze gry F1 2020, która ma miejsce już 10 lipca.
Następny wyścig: GP Styrii
1 Trening: 11:00 - 12:30 10.07
2 Trening: 15:00 - 16:30 10.07
3 Trening: 12:00 - 13:00 11.07
Kwalifikacje: 15:00 - 16:00 11.07
Wyścig: 15:10 12.07
Gdzie oglądać?: Eleven Sports (płatne, język polski), F1 TV (płatne, język angielski)
Zdjęcie ze strony:
Komentarze
Prześlij komentarz