Hamilton wygrał niesamowite GP Toskanii. Alex Albon na podium.

Rezultat:
1. Lewis Hamilton 25 pkt (+1=26 pkt) 
2. Valtteri Bottas 18 pkt
3. Alexander Albon 15 pkt 
4. Daniel Ricciardo 12 pkt 
5. Sergio Pérez 10 pkt
6. Lando Norris 8 pkt
7. Danił Kwiat 6 pkt
8. Charles Leclerc 4 pkt
9. Kimi Räikkönen 2 pkt (+5s)
10. Sebastian Vettel 1 pkt
11. George Russell 0 pkt
12. Romain Grosjean 0 pkt
---nie ukończyli:
Lance Stroll (wypadek) 
Esteban Ocon (awaria hamulców) 
Nicholas Latifi (wypadek z Sainz) 
Kevin Magnussen (wypadek z Giovinazzi)
Antonio Giovinazzi (wypadek z Magnussen) 
Carlos Sainz (wypadek z Giovinazzi) 
Max Verstappen (wypadek z Räikkönen) 
Pierre Gasly (wypadek z Räikkönen) 

Liczba okrążeń: 59
Kierowca dnia: Daniel Ricciardo 
Najlepszy czas okrążenia: 1:18,883 (Lewis Hamilton)
Neutralizacje: 3
Czerwone flagi: 2
Kary 5 sekund: 1

Start:
Na starcie bardzo dużo stracił Max Verstappen. Niderlandczyk wypadł za pierwszą 10, lecz już na 3 zakręcie wypadł z toru popchnięty przez Räikkönena, który został uderzony przez Gasly'ego, który wypchnął z toru Romaina Grosjeana. Z wyścigu wycofali się Gasly i Verstappen, a Vettel i Räikkönen byli zmuszeni zjechać do alei serwisowej. 

Hamilton stracił pozycję na rzecz Valtteriego Bottasa.

Zarządzono samochód bezpieczeństwa, który zjechał na 6 kółku.

Tuż po restarcie, na prostej startowej Antonio Giovinazzi zderzył się z jadącym bardzo wolno Kevinem Magnussenem. Do kolizji dołączył się Carlos Sainz, który uderzył z prędkością 200 km/h w samochód Haasa. W wypadku ucierpiał jeszcze Nicholas Latifi. Cała 4 pozostawiła swoje samochody na prostej startowej, a sędziowie zarządzili czerwone flagi. 

Na pierwszym miejscu znajdował się Valtteri Bottas, a drugi był Lewis Hamilton. Za nimi znajdowali się Leclerc, Albon, Stroll, Ricciardo, Pérez, Norris, Kwiat i Ocon.

Stawkę uzupełniali Russell, Räikkönen, Vettel i Grosjean, który był wówczas autorem najszybszego czasu okrążenia.

Do restartu, który został zaplanowany na 15:55, nie przystąpił Esteban Ocon, u którego pojawiła się awaria hamulców.

Mercedesy, Kimi Räikkönen i George Russell przystąpili do ponownego startu z oponami pośrednimi. Reszta założyła opony miękkie. 

Restart:
Hamilton szybko uporał się z Bottasem, a Alex Albon stracił 3 pozycje, a Sebastian Vettel wdał się w walkę z Romainem Grosjeanem. Leclerc obronił swoją 3 pozycję, a Russell jechał 10.

Daniel Ricciardo rozpoczął walkę o podium. Wyprzedził on Sergio Pérez i zaczął ścigać walczących ze sobą Leclerca i Strolla.

Vettel wyprzedził Kimiego Räikkönena, i rozpoczął pościg za Georgem Russellem, który był 10 i miał 2 sekundy przewagi nad kierowcą "czerwonego Haasa".

Tymczasem na 18 okrążeniu, Lance Stroll wyprzedził Charlesa Leclerca, a Albon uporał się z Pérezem.

Daniel Ricciardo tracił do Leclerca 0,5 sekundy i ciągle zyskiwał. Na 19 okrążeniu, na prostej startowej wyprzedził Monakijczyka i rozpoczął pogoń za Strollem, który był 1,6 sekundy przed nim.

Na 20 kółku Albon wyprzedził Leclerca, a Pérez uporał się z nim okrążenie później.

Okrążenie później w boksach pojawił się właśnie Leclerc, który dostał od zespołu opony twarde. Kierowca Ferrari wyjechał na tor na ostatniej pozycji.

Na 25 kółku Hamilton zaczął narzekać na tylne opony, a Valtteri Bottas trzymał się blisko Brytyjczyka.

Daniel Ricciardo gonił Lance'a Strolla. Różnica pomiędzy nimi utrzymywała się na poziomie 1 sekundy.

Leclerc wyprzedził Grosjeana, a Vettel nie umiał poradzić sobie z Georgem Russellem.

Tymczasem Norris próbował dogonić Sergio Péreza. Brytyjczykowi zasugerowano podcięcie, jednak kierowcy z numerem 4 udało się wyprzedzić rywala. 

Tymczasem Ricciardo i Räikkönen zjechali do boksu. Pit Stop Fina trwał jednak 12,9 sekundy. Australijczyk założył opony pośrednie, a kierowca Alfy Romeo, twarde.

Do 31 okrążenia do boksu zjechali wszyscy kierowcy.

Kierowcy Racing Point, Lando Norris, i Danił Kwiat dostali opony pośrednie. Kierowcy Mercedesa dostali opony twarde. Na ten sam ruch zdecydowali się Russell, Vettel i Grosjean.

Daniel Ricciardo strategicznie ograł Lance'a Strolla i znalazł się 2,2 sekundy przed nim. Kanadyjczyk jednak miał świeższe opony. 

Bottas dalej gonił Hamiltona wykręcając najszybsze okrążenia wyścigu.

Na 37 kółku, Danił Kwiat rozpoczął ataki na Charlesa Leclerca, których zwieńczeniem był zjazd Leclerca do alei serwisowej. Zdecydowano się na założenie opon pośrednich. Dzięki temu Pit Stopowi, George Russell znalazł się na 9 miejscu.

Bottas narzekał na opony i uznał, że przydałby mu się samochód bezpieczeństwa aby dogonić Lewisa Hamiltona, który był 6,5 sekundy przed Finem.

Stroll był 1,7 sekundy za Danielem Ricciardo, jednak Kanadyjczyka gonił Alexander Albon.

Na 44 kółku rozbił się Lance Stroll. Stracił on panowanie nad tyłem w zakręcie Arrabbiata, co było spowodowane pękniętą oponą. Zarządzono samochód bezpieczeństwa, a Bottas, Ricciardo i Albon bardzo szybko zjechali do boksu. Następnie zjechała reszta kierowców, oprócz Leclerca.

Na opony miękkie zdecydowali się wszyscy prócz kierowców Mercedesa.

Szybko zorientowano się, że uszkodzenia bandy są zbyt duże i zarządzono czerwoną flagę. Wyścig zatrzymał się na 46 okrążeniu.

Pojawił się wówczas problem z usunięciem bolidu Racing Point z toru. Samochód z numerem 11 bowiem zaczął się palić.

Restart odbył się o 17:15.

Restart 2:
Ricciardo fenomenalnie wyprzedził Valtteriego Bottasa, a Alex Albon wywalczył 4 miejsce. Russell spadł na ostatnie miejsce, ale Romain Grosjean znalazł się na 9 pozycji, który bez problemu wyprzedził kierowców Ferrari. 

Valtteri Bottas już po 1 okrążeniu wyprzedził Daniela Ricciardo, którego gonił Alex Albon.

Bottas wykręcił najlepszy czas okrążenia, a Albon był już w strefie DRS Daniela Ricciardo.

Leclerc zdołał wyprzedzić Grosjeana, a Kimi Räikkönen dostał 5 sekund kary, za przekroczenie białej linii przy wjeździe do alei serwisowej, co na Mugello jest nielegalne.

Końcówka:
Na 51 okrążeniu Alexander Albon wyprzedził Daniela Ricciardo. Taj walczył więc o swoje pierwsze podium w karierze.

Na tym samym kółku George Russell wyprzedził Romaina Grosjeana, który został uprzednio wyprzedzony przez Sebastiana Vettela.

Alex Albon dosłownie pędził aby dogonić Valtteriego Bottasa. Fin został jednak poinstruowany aby przyspieszyć, co poskutkowalo najszybszym czasem okrążenia.

George Russell tymczasem gonił Sebastiana Vettela, który zaczął popełniać błędy. Głównie na tym przez ostatnie okrążenia skoncentrowała się uwaga realizatorów.

Lewis Hamilton wygrał pierwsze w historii GP Toskanii i pierwszy a historii wyścig na Mugello. 

Alexander Albon zdobył swoje pierwsze w karierze podium. Jego ewentualna degradacja do Alpha Tauri stanęła więc pod wielkim znakiem zapytania. 

Następny wyścig: GP Rosji
1 Trening: 10:00 - 11:30 25.09
2 Trening: 14:00 - 15:30 25.09
3 Trening: 11:00 - 12:00 26.09
Kwalifikacje: 14:00 - 15:00 26.09
Wyścig: 13:10 27.09
Gdzie oglądać?: Eleven Sports (płatne, język polski), F1 TV (płatne, język angielski)

Zdjęcie ze strony:
https://www.formula1.com/en/latest/article.hamilton-beats-bottas-to-win-crazy-tuscan-gp-as-albon-secures-maiden-podium.6TqXlnjsxf0fZ5q0tubg18.html

Komentarze

Popularne w tym tygodniu: