Hamilton wyrównał rekord Schumachera w GP Eifelu. Ricciardo na 3 miejscu!

Wynik:
1. Lewis Hamilton 25 pkt
2. Max Verstappen 18 pkt (+1=19 pkt)
3. Daniel Ricciardo 15 pkt 
4. Sergio Pérez 12 pkt
5. Carlos Sainz 10 pkt
6. Pierre Gasly 8 pkt
7. Charles Leclerc 6 pkt
8. Nico Hülkenberg 4 pkt
9. Romain Grosjean 2 pkt
10. Antonio Giovinazzi 1 pkt
11. Sebastian Vettel 0 pkt
12. Kimi Räikkönen 0 pkt (+10s)
13. Kevin Magnussen 0 pkt
14. Nicholas Latifi 0 pkt
15. Danił Kwiat 0 pkt
--- nie ukończyli:
Lando Norris (awaria silnika) 
Alexander Albon (awaria) (+5s)
Esteban Ocon (awaria hydrauliki)
Valtteri Bottas (awaria silnika) 
George Russell (awaria silnika) 

Liczba okrążeń: 60
Kierowca dnia: Nico Hülkenberg
Najlepszy czas okrążenia: 1:28,139 (Max Verstappen) 
Neutralizacje: 1
Wirtualne neutralizacje: 1
Kary 5 sekund: 1
Kary 10 sekund: 10

Start:
Na starcie nie wiele się działo. Albon zaliczył kontakt z Ricciardo, który gonił Leclerca. Taj zjechał do boksu na 8 okrążeniu i założył opony średnie.

Nico Hülkenberg na 8 okrążeniu był już 16.

Dalsza część:
Na 9 okrążeniu Ricciardo wyprzedził Leclerca, którego teraz gonili walczący ze sobą Norris i Pérez.

Charles Leclerc zjechał do boksu na 11 okrążeniu. Spadł on na 19 pozycję, ponieważ Kimi Räikkönen również pojawił się u swoich mechaników.

Chwilę później Sebastian Vettel obrócił swój samochód w walce z Antonio Giovinazzi. Niemiec zjechał następnie do boksu, ponieważ jego opony były już zbyt zużyte.

Valtteri Bottas w wejściu w pierwszy zakręt zblokował koło przez co wyprzedził go Lewis Hamilton wysuwając się na prowadzenie. Max Verstappen był bliski wyprzedzenia Fina, jednak ten zjechał do boksu po opony pośrednie.

W walce pomiędzy Russellem i Räikkönenem doszło do kontaktu, w wyniku którego samochód Williamsa przeleciał nad tarką i wypadł z toru. Brytyjczyk wycofał się z wyścigu. Sędziowie zarządzili wyrtualny samochód bezpieczeństwa.

Lewis Hamilton i Max Verstappen skierował się do boksu utrzymując 2 pierwsze pozycje, ponieważ pozostali jechali wolniej.

Tuż po zakończeniu neutralizacji Danił Kwiat podskoczył na krawężniku i zaliczył kontakt z Albonem, który urwał przednie skrzydło w bolidzie AlphaTauri. W 3 sektorze pojawiła się żółta flaga.

Na 18 okrążeniu Valtteri Bottas wycofał się z wyścigu. Powodem była awaria silnika.

Hülkenberg na 21 okrążeniu był już 11, za Charlesem Leclerciem. Niemiec nie był jednak w boksie, podobnie jak Grosjean, Norris, Pérez, Ocon i Sainz.

Kimi Räikkönen dostał karę 10 sekund za spowodowanie kolizji z Russellem, a Gasly wyprzedził Albona.

Esteban Ocon wycofał się z zespołu, z powodu awarii hydrauliki w jego R.S.20.

Albon dostał 5 sekundową karę za spowodowanie kolizji z Danielem Kwiatem, ale w tym samym czasie w jego RB15 popsuł się silnik i Taj wycofał się z wyścigu.

Na silnik zaczął narzekać Norris, jednak zespół nie pozwolił mu się wycofać a problem wydawał się rozwiązany, gdy Norris znów skrytykował silnik mówiąc: "Nie mam w ogóle mocy". Brytyjczyk zjechał do boksu po opony pośrednie. Chwilę wcześniej w boksie byli Pérez i Hülkenberg. Meksykanin uporał się z mającym problemy kierowcą numer 4. McLaren dalej jednak instruował Brytyjczyka, który był już bardzo zdenerwowany.

Na 33 okrążeniu na prowadzeniu był Hamilton. Za nim znajdowali się Verstappen i Ricciardo, który walczył o swoje pierwsze podium w Renault. Za Australijczykiem znajdowali się walczący ze sobą Pérez i Leclerc. Sainz, Norris, Giovinazzi, Vettel i Räikkönen zamykali Top 10. Z Alfy Romeo Fina, który pobił rekord startów w F1 (323) odpadł kawałek przedniego skrzydła.

Na 37 kółku do boksu po opony pośrednie zjechał Charles Leclerc. W jego ślady poszedł Antonio Giovinazzi.

Dzięki Pit Stopowi Włocha, Nico Hülkenberg, który był 11, zaczął walczyć o kolejne punkty w tym roku. Przed Niemcem znajdował się Pierre Gasly.

Kilka kółek później Leclerc i Gasly wyprzedzili Vettela, a Hülkenberg uporał się z Räikkönenem zapewniając sobie punkty. Chwilę później kierowca z numerem 27 wyprzedził Vettela. Niemiecki kierowca Ferrari zjechał do boksu po opony miękkie. Pit Stop trwał jednak 4,4 sekundy, co nie jest dobrym wynikiem. 

Uwaga była wówczas skupiona na walce o podium. Perez był 11 sekund za Ricciardo. Obaj swój ostatni rezultat w Top 3 zaliczyli w 2018 roku (Pérez - GP Azerbejdżanu 3 miejsce, Ricciardo - GP Monako 1 miejsce).

Na 45 kółku w samochodzie Lando Norrisa wyłączył się silnik, a ten zatrzymał się na torze. Sędziowie zarządzili samochód bezpieczeństwa. W boksie pojawili się wszyscy kierowcy oprócz Leclerca, Grosjeana, Giovinazziego, Magnussena i Latifiego.

Do ścigania wróciliśmy na 50 okrążeniu. Hamilton utrzymał prowadzenie, lecz Verstappen stracił na jakiś czas pozycję, na rzecz Ricciardo. Australijczyk jednak ostatecznie walczy z Pérezem o podium.

Grosjean stracił pozycje na rzecz Leclerca i Hülkenberga. Monakijczyk stracił jednak pozycję na rzecz Gasly'ego. Kierowcę Ferrari gonił już kierowca z numerem 27.

Końcówka:
Vettel walczył o powrót do punktowanej 10. Z trudem wyprzedził Räikkönena i Magnussena ruszając w pogoń za Antonio Giovinazzim.

Na 58 okrążeniu pojawiła nam się grafika, która ujawniała, że 36% kibiców, którzy zagłosowali na kierowcę dnia, wybrało Nico Hülkenberga. Na drugim miejscu był Daniel Ricciardo z wynikiem 17%.

Na ostatnim okrążeniu Danił Kwiat spadł na ostatnie miejsce. Realizator jednak do końca pokazyewl Lewisa Hamiltona, który wygrał 91 raz w karierze, wyrównując rekord Michaela Schumachera w ilości zwycięstw w F1. Na podium ostatecznie znalazł się Daniel Ricciardo, który musiał czekać aż 2 lata aby znów stanąć na pudle.

Epilog:
Po wyścigu, gdy Hamilton udzielał wywiadu, Mick Schumacher podszedł do niego i oddał mu kask swojego ojca. Był to piękny i bardzo symboliczny moment, a Lewisowi zabrakło słów.

Warto wspomnieć jeszcze o zakładzie, w którym to, gdy Ricciardo stanie na podium to szef Renault, Cyril Abiteboul musi zrobić sobie tatuaż. Francuz wybiera więc część ciała, a Australijczyk wzór. Dla Renault jest to pierwsze podium od GP Belgii 2010, kiedy to Robert Kubica stanął na podium. Za ostatni finisz tego zespołu na pudle może być również uznawane GP Malezji 2011, jednak wtedy Nick Heidfeld stanął na podium w zespole o nazwie Lotus. Renault miało jednak dalej duży udział w tym teamie. 

Dzisiejszy wyścig pokazał, że jeśli tylko ze stawki odpadnie ktoś z Top 3, to na podium staje zawodnik, którego nie spodziewalibyśmy się tam zobaczyć. 

Lewis Hamilton ma do wyrównania jeszcze jeden rekord Michaela Schumachera. Jest to liczba tytułów mistrzowskich. Niemiec ma ich 7, a Brytyjczyk 6. Przewiduje się, że aktualny mistrz może powiększyć swój dorobek mistrzostw w GP Turcji. 

Następny wyścig odbędzie się na torze Algarve. Będzie to pierwszy wyścig na tym torze, lecz nie pierwsze GP Portugalii (ostatnie w 1996). 

Algarve


Następny wyścig: GP Portugalii
1 Trening: 12:00 - 13:30 23.10
2 Trening: 16:00 - 17:30 23.10
3 Trening: 12:00 - 13:00 24.10
Kwalifikacje: 15:00 - 16:00 24.10
Wyścig: 14:10 25.10
Gdzie oglądać?: Eleven Sports (płatne, język polski/portugalski), F1 TV (płatne, język angielski)

Zdjęcia ze stron:
https://www.google.com/amp/s/uk.mobile.reuters.com/article/amp/idINKBN26W0ME 
https://www.racingcircuits.info/europe/portugal/algarve-portimao.html#.X4MXRHJR3SF

Komentarze

Popularne w tym tygodniu: