Hamilton wygrywa GP Emilii-Romanii. Mercedes mistrzami świata! Ricciardo na podium.
Rezultat:
1. Lewis Hamilton 25 pkt (+1=26 pkt)
2. Valtteri Bottas 18 pkt
3. Daniel Ricciardo 15 pkt
4. Danił Kwiat 12 pkt
5. Charles Leclerc 10 pkt
6. Sergio Pérez 8 pkt
7. Carlos Sainz 6 pkt
8. Lando Norris 4 pkt
9. Kimi Räikkönen 2 pkt
10. Antonio Giovinazzi 1 pkt
11. Nicholas Latifi 0 pkt
12. Sebastian Vettel 0 pkt
13. Lance Stroll 0 pkt
14. Romain Grosjean 0 pkt (+5s)
15. Alexander Albon 0 pkt
--- nie ukończyli:
George Russell (wypadek)
Max Verstappen (pęknięta opona)
Kevin Magnussen (problem zdrowotny)
Esteban Ocon (awaria silnika)
Pierre Gasly (awaria)
Liczba okrążeń: 63
Kierowca dnia: Kimi Räikkönen
Najlepszy czas okrążenia: 1:15,484 (Lewis Hamilton)
Neutralizacje: 1
Wirtualne neutralizacje: 1
Kary 5 sekund: 1
Start:
Bardzo dobrze wystartował Max Verstappen, który wyprzedził Hamiltona. Lewis musiał jeszcze bronić się przed Gaslym i Ricciardo. Kierowca AlphaTauri (Gasly) spadł za kierowcę Renault (Ricciardo).
Sebastian Vettel zaliczył kontakt z Kevinem Magnussenem. Duńczyk obrócił się spadając na ostatnie miejsce.
Lance Stroll zaliczył kontakt z Estebanem Oconem, co spowodowało uszkodzenia przedniego skrzydła u Francuza (Ocona).
Na 5 okrążeniu Carlos Sainz wyprzedził Lando Norrisa na prostej startowej zyskując tym samym 7 miejsce.
Alex Albon starał się dogonić Charlesa Leclerca, a Pérez gonił Norrisa. Taj (Albon) musiał jednak bronić się przed Daniłem Kwiatem.
Na 9 okrążeniu z wyścigu wycofał się Pierre Gasly. Francuz został wezwany do boksu z powodu awarii, której nie odzwierciedlało tempo kierowcy AlphaTauri.
Dalsza część:
Pit Stopy na 11 kółku rozpoczął Antonio Giovinazzi. Włoch nie spadł na ostatnie miejsce, ponieważ za sobą miał Grosjeana i Strolla. Następnie na zmianę opon zjechali Leclerc, Norris, Ocon, Ricciardo, Albon, Kwiat i Russell. Jedynie kierowcy z numerami 4 i 99 (Norris i Giovinazzi) zdecydowali się na opony pośrednie. Reszta założyła twarde ogumienie.
Carlos Sainz zmienił opony na 18 okrążeniu. Hiszpan wyjechał wprost na walkę Albona z Kwiatem, jednak miał on zbyt zimne, pośrednie opony aby podjąć z nimi walkę. Chwilę później u swoich mechaników pojawili się Max Verstappen i Valtteri Bottas. Obaj dostali komplety twardych opon.
Verstappen nieubłaganie zbliżał się do Valtteriego Bottasa. Na 23 okrążeniu tracił do niego już mniej niż sekundę.
Hamilton z kolei odjechał Bottasowi i zyskiwał około 0,5 sekundy na okrążenie, będąc przed Finem o około 25 sekund.
Na 28 okrążeniu Charles Leclerc uporał się z Kevinem Magnussenem. Albon próbował zrobić to samo, jednak Duńczyk przejechał całe okrążenie przed Tajem i zjechał do boksu. Bardzo spowolniło to kierowcę Red Bulla (Albona), którego dogonili Kwiat i Sainz.
Na 30 okrążeniu Esteban Ocon zatrzymał się, a z jego auta wydobywały się płomienie. Zarządzono wirtualny samochód bezpieczeństwa, co pozwoliło Hamiltonowi zjechać do boksu i utrzymać pierwszą pozycję, mając dodatkowo 4 sekundy przewagi nad Bottasem.
Z Pit Stopami dalej wstrzymywali się Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen i Nicholas Latifi. Cała trójka znajdowała się tuż za Top3. Kanadyjczyk zjechał jako pierwszy na 35 okrążeniu. Williams postanowił wyposażyć go w opony twarde.
Na 40 okrążeniu Sebastian Vettel został wezwany do boksu, jednak jego Pit Stop trwał aż 13 sekund, ponieważ pojawiła się awaria wkrętarki. Niemiec wyjechał z boksu na 14 pozycji, przed Nicholasem Latifim.
3 okrążenia później w przedostatnim zakręcie Valtteri Bottas popełnił błąd, co pozwoliło Verstappenowi na wyprzedzenie Fina.
Kevin Magnussen, który jechał na ostatniej pozycji zameldował o mocnym bólu głowy. Miał on być spowodowany wstrząsami przy zmianie biegów. Duńczyk wycofał się na 49 okrążeniu. W tym samym czasie w boksie pojawił się Kimi Räikkönen. Fin założył opony miękkie i znalazł się 12 pozycji.
Na 52 kółku w 1 zakręcie z toru wyleciał Max Verstappen. W samochodzie Niderlandczyka pękła opona i musiał on wycofać się z wyścigu.
W boksie pojawili się prawie wszyscy. Jedynie Ricciardo, Leclerc i Albon zdecydowali się pozostać na torze.
Gdy samochód Verstappena był już posprzątany, za samochodem bezpieczeństwa rozbił się George Russell. Brytyjczyk stracił nagle panowanie nad autem i wjechał w znaczniki odmierzające odległość do zakrętu. Jedynie przedłużyło to neutralizację, a Russell stracił szansę na pierwsze punkty w karierze.
Lance Stroll zaliczył z kolei dosyć niecodzienny wypadek. Zjeżdżając do boksu uderzył on mechanika, który miał podnieść jego samochód od przodu. Na szczęście nic się nie stało, a mechanik podniósł się o własnych siłach.
Końcówka:
Samochód bezpieczeństwa zjechał na 57 okrążeniu. Hamilton utrzymał pozycję, a Kwiat zaczął wyprzedzać kolejnych kierowców starając się zdobyć swoje kolejne podium.
Albon w walce z Pérezem obrócił swój samochód spadając na ostatnie miejsce. Taj (Albon) prawie spowodował kolizję pomiędzy sobą o Sainzem. Kierowca Red Bulla zjechał do boksu.
Kwiat był coraz bliżej Daniela Ricciardo. Rosjanin walczył o swoje pierwsze podium od Grand Prix Niemiec 2019. Rosjanin (Kwiat) nie zdołał tego zrobić, a Ricciardo zdobył drugie podium w tym sezonie.
Epilog:
Mercedes zdobył dublet zdobywając 7 tytuł mistrzowski wśród konstruktorów pod rząd i w historii tego zespołu. Pobili oni więc rekord, najwięcej tytułów mistrzowskich pod rząd, który należał wcześniej do Ferrari (1999 - 2004).
Po wyścigu dowiedzieliśmy się, że Romain Grosjean złamał limity toru zbyt wiele razy dostając karę 5 sekund. Nic ona jednak nie zmieniła.
Za 2 tygodnie Formuła 1 wróci na tor w Turcji, po 9 latach przerwy.
Następny wyścig: GP Turcji
1 Trening: 9:00 - 10:30 13.11
2 Trening: 13:00 - 14:30 13.11
3 Trening: 10:00 - 11:00 14.11
Kwalifikacje: 13:00 - 13:00 14.11
Wyścig: 11:10 15.11
Gdzie oglądać?: Eleven Sports (płatne, język polski), F1 TV (płatne, brak języka polskiego)
Zdjęcie ze strony:
https://www.formula1.com/en/latest/article.hamilton-wins-wild-race-in-imola-as-mercedes-clinch-seventh-straight.3B7QIQp1BeTM7SMlKlcoj8.html
https://www.racingcircuits.info/asia/turkey/istanbul-park.html#.X57DMrnTk0M
Komentarze
Prześlij komentarz