Verstappen wygrywa fenomenalny wyścig w Arabii Saudyjskiej
Rezultat:
1. Max Verstappen 25 pkt
2. Charles Leclerc 18 (+1=19 pkt)
3. Carlos Sainz 15 pkt
4. Sergio Pérez 12 pkt
5. George Russell 10 pkt
6. Esteban Ocon 8 pkt
7. Lando Norris 6 pkt
8. Pierre Gasly 4 pkt
9. Kevin Magnussen 2 pkt
10. Lewis Hamilton 1 pkt
11. Guanyu Zhou (DTP)
12. Nico Hülkenberg
13. Lance Stroll
--- nie ukończyli:
Alexander Albon (wypadek z Stroll)
Valtteri Bottas (awaria)
Fernando Alonso (silnik)
Daniel Ricciardo (silnik)
Nicholas Latifi (wypadek)
--- nie wystartowali:
Yuki Tsunoda
Mick Schumacher
Liczba okrążeń: 50
Najszybszy czas okrążenia: Charles Leclerc (1:31,703)
Kary przejazdu przez aleję serwisową: 1
Neutralizacje: 1
Wirtualne neutralizacje: 1
Kierowca dnia: Charles Leclerc
Opis wyścigu:
Sergio Pérez wystartował bardzo dobrze i utrzymał prowadzenie. Sainz natomiast stracił swoje trzecie miejsce po tym jak Verstappen wyprzedził go po zewnętrznej w drugim zakręcie.
Guanyu Zhou zaliczył w pierwszym zakręcie starł się z Danielem Ricciardo gdy ten zamknął mu drzwi. Chińczyk uderzył w bolid Australijczyka i spadł na 16 miejsce.
Russell na trzecim okrążeniu wyprzedził Estebana Ocona i znalazł się na piątym miejscu. Francuz następnie wdał się w walkę z Alonso, którego prawie zepchnął na bandę. Ostatecznie oba różowe bolidy kontynuowały jazdę.
Hamilton po słabym starcie obronił się przed Albonem i ruszył w pogoń za Danielem Ricciardo. Brytyjczyk narzekał jednak na małą przyczepność.
Tymczasem kierowcy Alpine kontynuowali walkę. Alonso miał znacznie lepsze tempo, jednak Ocon bronił się. Po dwóch okrążeniach walki Hiszpan wyprzedził Francuza po zewnętrznej zakrętu 1. Ocon obronił się i spróbował odzyskać miejsce, jednak nie udało się to. Francuz spróbował wyprzedzić partnera zespołowego ponownie okrążenie później, jednak ściął zakręt i musiał oddać miejsce. Za dwoma bolidami Alpine szybko pojawili się Valtteri Bottas i Kevin Magnussen. Ostatecznie Alonso wydawał się być szybszy i nie dał się zaatakować Oconowi.
Po pit stopie Daniela Ricciardo na okrążeniu dziesiątym, który założył opony twarde, Hamilton dopadł Lance'a Strolla i awansował na pozycję 12. Kierowca Mercedesa szybko znalazł się za Lando Norrisem, którego wyprzedził w dwudziestym siódmym zakręcie.
Kevin Magnussen na jedenstym okrążeniu spróbował wyprzedzić Valtteriego Bottasa, jednak wyjechał on poza tor i zaniechał manewru.
W międzyczasie Ocon zaatakował Alonso i ponownie ściął zakręt, jednak tym razem nie wyprzedził Hiszpana. Francuz spróbował ponownie na trzynastym okrążeniu, jednak otrzymał on wówczas polecenie zespołowe, aby utrzymał pozycję, gdyż tuż za nim jechał Valtteri Bottas, który na prostej startowej wyprzedził kierowcę Alpine i zyskał siódme miejsce.
Zhou szybko otrzymał karę za to, iż podczas walki z Albonem ściął pierwszy zakręt i nie oddał pozycji. Chińczyk musiał na swoim pit stopie odczekać 5 sekund.
Na 15 okrążeniu líder wyścigu, Sergio Pérez zjechał do boksu po opony twarde. Wielu spodziewało się, iż Charles Leclerc zjedzie tuż za nim, jednak ten pozostał na torze. Pérez wyjechał z boku za Georgem Russellem, na 5 miejscu.
Chwilę później na torze rozbił się Nicholas Latifi. To pozwoliło Leclercowi i Verstappenowi na pit stop, dzięki któremu Pérez został za nimi (samochody na torze nie mogły nadganiać z normalną prędkością, lecz wolniejszą, przez wypuszczenie na tor samochodu bezpieczeństwa). Gdy z boksu wyjechał Carlos Sainz, Pérez wyprzedził go co podczas neutralizacji jest niedozwolone. Meksykanin ostatecznie oddał miejsce Hiszpanowi, jednak stało się to dopiero po restarcie.
Kanadyjczyk w zakręcie 14 nagle stracił panowanie nad przodem przez co został wyrzucony w bandę. Sam przyznał, iż nie wie co się stało.
W boksie nie pojawili się Kevin Magnussen, Lewis Hamilton i Nico Hülkenberg, którzy startowali na oponach twardych. Dzięki temu Duńczyk znalazł się na pozycji szóstej, Brytyjczyk na siódmej, a Niemiec na dziewiątej. Cała stawka podążała więc na oponach twardych.
Czerwony Mercedes AMG GT Black Series, który pełni funkcję samochodu bezpieczeństwa, zjechał z toru na okrążeniu dwudziestym i kierowcy wznowili ściganie.
Lewis Hamilton ruszył w pogoń za Kevinem Magnussenem. Brytyjczyk nie miał jednak dostatecznie dobrego tempa. Zaatakował on w ostatnim zakręcie, jednak Duńczyk odebrał miejsce z powrotem w pierwszym zakręcie. Okrążenie później, Hamilton nie popełnił już tego samego błędu i poczekał z manewrem to zakrętu pierwszego.
Sędziowie poinformowali tymczasem, iż Guanyu Zhou nie odbył kary podczas swojego pit stopu. Jego zespół odczekał chwilę zanim zmienił opony, jednak najprawdopodobniej nie było to 5 sekund. Chińczyk otrzymał za to karę przejazdu przez aleję serwisową.
Valtteri Bottas w międzyczasie dorwał Fernando Alonso i rozpoczął ataki. Norris zrobił to samo z Nico Hülkenbergiem i szybko go wyprzedził, a Niemiec musiał uważać na szarżującego Gasly'ego, który wyprzedził go chwilę później.
Max Verstappen ustanowił najszybszy czas okrążenia. Holender był 1,6 sekundy za Leclerciem i zbliżał się do Monakijczyka. Ten jednak nie próżnował i odbił rekord już okrążenie później.
Lewis Hamilton na 29 okrążeniu poinformował, iż jego opony wciąż nie są w najgorszym stanie. Brytyjczyk pozostawał na szóstym miejscu, za Georgem Russellem.
W międzyczasie Alonso uciekł Bottasowi i dogonił Kevina Magnussena. Duńczyk wciąż nie zjechał do boksu, ale ostatecznie utracił pozycję na rzecz Hiszpana. Ten nie nacieszył się jednak swoim wynikiem długo, gdyż chwilę po tym kierowca Alpine stracił moc w samochodzie i musiał wycofać się z wyścigu. W tym samym momencie do alei serwisowej z awarią zmierzał Daniel Ricciardo, jednak jechał on znacznie wolniej i ostatecznie zatrzymał bolid przez wjazdem do boksów.
Chwilę wcześniej w boksach znalazł się Valtteri Bottas, który wycofał się z wyścigu.
Mimo, iż przed aleją serwisową stał bolid Ricciardo, ta nie została zamknięta, a w boksie znaleźli się Hülkenberg i Magnussen. Hamilton nie zdążył, gdyż na wjeździe do boksu zatrzymał się jeszcze Alonso.
Sędziowie zarządzili wirtualny samochód bezpieczeństwa i zamknęli wjazd do alei serwisowej. Odebrało to Hamiltonowi możliwość zyskania. Marshallowie próbowali jak najszybciej usunąć bolid z toru, jednak Brytyjczyk wciąż nie mógł zjechać do boksu, jednak liczył na utrzymanie się wirtualnego samochodu bezpieczeństwa i otwarcie alei serwisowej. Neutralizacja zakończyła się bardzo szybko i kierowca Mercedesa zjechał na okrążeniu 41 spadając na dwunaste miejsce.
Max Verstappen w międzyczasie zbliżył się do Leclerca i wyprzedził go w ostatnim zakręcie, a właściwie Monakijczyk puścił Holendra. Dzięki temu Leclerc miał DRS na prostej startowej i powrócił na prowadzenie.
Na kolejnym okrążeniu, Verstappen nie chciał wyprzedzić Leclerca w ostatnim zakręcie, a ten chciał oddać Holendrowi pozycję. Obaj prawie zatrzymali się na torze, jednak kierowca Ferrari ruszył szybciej. Gdy Verstappen zorientował się co się dzieje, spróbował szybko ruszyć, jednak zarzuciło nim, przez co Holender stracił.
Kierowca Red Bulla szybko jednak odzyskał stracony czas. Ponownie został za Leclerciem w zakręcie 27, aby zaatakować na prostej startowej. Manewr udał się i Verstappen objął prowadzenie. Leclerc chciał wjechał w pierwszy zakręt obok Verstappena, jednak ostatecznie ściął zakręt. Leclerc utrzymywał się w zasięgu DRS, jednak nie było to wystarczające, aby wyprzedzić aktualnego mistrza świata okrążenie później. Kierowca Ferrari spróbował ataku na okrążeniu 49, jednak właśnie wtedy pojawiła się żółta flaga w pierwszym sektorze, przez co Monakijczyk nie mógł wyprowadzić ataku.
Flaga ta była wywołana przez kolizję Albona z Latifim. Taj wjechał w bok Kanadyjczyka w pierwszym zakręcie próbując go wyprzedzić. Następnie zatrzymał swojego uszkodzonego Williamsa.
To dało Verstappenowi zwycięstwo na tacy. Leclerc spróbował ataku na ostatniej prostej i wjechał na metę zaledwie pół sekundy za zwycięzcą.
Następny wyścig: GP Australii
1 Trening: 5:00 - 6:00 8.04
2 Trening: 8:00 - 9:00 8.04
3 Trening: 5:00 - 6:00 9.04
Kwalifikacje: 8:00 - 9:00 9.04
Wyścig: 7:00 10.04
Nadawcy: Eleven Sports, F1 TV
Zdjęcia ze stron:
https://www.formula1.com/
https://www.formula1.com/en/racing/2022/Saudi_Arabia/Circuit.html
Komentarze
Prześlij komentarz