Cztery strefy DRS na torze w Melbourne
Grand Prix Australii powraca do F1 po dwóch latach nieobecności związanej z pandemią covid-19. Tor w Melbourne przeszedł w międzyczasie bardzo wiele zmian, co umożliwiło mu posiadanie aż czterech stref DRS, czyli najwięcej ze wszystkich.
Tor w Albert Park przeszedł zmiany aby dać kibicom lepsze ściganie. Zakręty 3, 6 i 15 zostały poszerzone, aby kierowcy mogli pokonywać je bliżej siebie. Aleja serwisowa również jest szersza aby zwiększyć prędkość jadących w niej bolidów. Największą zmianą było jednak usunięcie szykany zakrętów 9 i 10, tak aby kierowcy osiągali większe prędkości w następnym, długim prawym zakręcie, na którym ustanowiono kolejną strefę DRS. Dodatkowo zakręt 11 został bardziej zaostrzony aby kierowcy musieli tam bardziej zwolnić i aby stworzyć tam okazję do wyprzedzania.
DRS (Drag Reduction System) polega na uchyleniu przez kierowcę tylnego skrzydła na prostej, lub w szybkich zakrętach aby zmniejszyć opór powietrza i zwiększyć prędkość. W treningach i kwalifikacjach można używać ich w wyznaczonych strefach, a w wyścigu w momencie gdy jest się sekundę za kierowcą przed sobą w specjalnym punkcie detekcji. DRS obowiązuje od trzeciego okrążenia po starcie i drugiego po ewentualnym restarcie. Dzięki temu kierowca jest w stanie zbliżyć się do rywala i zaatakować.
Kierowcy na Albert Park będą mogli uchylać spojler aż czterokrotnie - na prostej startowej, po drugim zakręcie, po zakręcie ósmym i po dziesiątym. Widzieliśmy już efekty DRS w Bahrajnie i Arabii Saudyjskiej gdzie otrzymaliśmy fantastyczne walki o zwycięstwo między Leclerciem a Verstappenem. Miejmy nadzieję, iż w Australii będzie podobnie, a do walki włączą się jeszcze inni kierowcy.
1 Trening: 5:00 - 6:00 8.04
2 Trening: 8:00 - 9:00 8.04
3 Trening: 5:00 - 6:00 9.04
Kwalifikacje: 8:00 - 9:00 9.04
Wyścig: 7:00 10.04
Nadawcy: Eleven Sports, F1 TV
Zdjęcie ze strony:
https://www.formula1.com/en/racing/2022/Australia/Circuit.html
Komentarze
Prześlij komentarz