Ujawniono przepisy na sezon 2021
Wczoraj o godzinie 17:00 czasu polskiego ujawniono przepisy na sezon 2021 jak także konstrukcje bolidu zbudowanego zgodnie z przepisami.
Najważniejsze zmiany techniczne:
Modyfikacja przedniego i tylnego skrzydła, wlotu powietrza do silnika, powierzchni bocznych, kanały chłodzące hamulce i podłoga, która będzie od teraz powodowała efekt przypowierzchniowy, stosowany w późnych latach siedemdziesiątych i wczesnych osiemdziesiątych. Wszystko po to aby samochody jadące jeden za drugim jechały w czystym powietrzu. Ma to ułatwić wyprzedzanie z powodu mniejszego oporu powietrza.
Minimalna masa bolidu zostanie zwiększona z 743 kilogramów do 768 kilogramów. Ma to związek m.in. z zmniejszeniem opon do 18 calowych.
Wprowadzono także dodatkowe środki bezpieczeństwa a dążąc do redukcji wydatków nałożono ograniczenia dotyczące materiałów w obszarze podwozia jak i jednostki napędowej. W niektórych elementach bolidu dodaną zostanie gumowe membrany ograniczające zanieczyszczenia. Poprawiona zostanie konstrukcja i mocowanie przedniego skrzydła, przytwierdzenia komponentów. Dojdzie także do zwiększenia pochłaniania siły uderzeń z przodu, tyłu, boku i wokół kokpitu.
Najważniejsze zmiany sportowe:
Od sezonu 2021 weekend wyścigowy będzie trwał nie cztery dni, a tylko trzy. Wywiady z kierowcami i przedstawicielami zespołów będą odbywać się nie jak ma to miejsce obecnie w czwartki, ale w piątek rano.
W przepisach zatwierdzono zwiększenie dopuszczalnej liczby wyścigów do 25 w sezonie.
Wejdą w życie ograniczenia w rozwoju zespołów napędowych, testach przeprowadzanych w tunelach aerodynamicznym oraz badań z wykorzystaniem metody obliczeniowej dynamiki płynów.
Zastrzeżono jednak, że te postanowienia przepisów, które nie wpływają bezpośrednio na konstrukcję bolidu, będą mogły zostać zmodyfikowane do końca sezonu 2020.
Z tego względu przepisy sportowe nie mogą być traktowane jako ostateczne.
Limity budżetowe:
Domyślnie budżet będzie wynosił 175 milionów dolarów na sezon 2021. W zależności od tego, czy do kalendarza będą dodawane lub usuwane wyścigi, limit będzie podnoszony lub obniżany o milion dolarów.
Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami w kwestii limitów budżetowych obowiązywać będzie szereg wyłączeń: wynagrodzenia kierowców oraz kluczowej kadry zarządzającej (maksymalnie 3 osoby), wydatki marketingowe, obsługa gości, amortyzacja, działania niezwiązane z Formułą 1 czy obsługa historycznych bolidów.
Wprowadzony zostanie system nadzoru. Będzie on dotyczył następujących obszarów:
• transakcje z podmiotami powiązanymi - firmą matką a zespołem;
• transakcje zbywalne - dokonywane pomiędzy zespołami;
• badania i rozwój - z nakładami inwestycyjnymi ograniczonymi do 36 milionów dolarów na przestrzeni czterech lat.
Na zespołach będzie ciążył obowiązek przekazywania rocznych sprawozdań finansowych, które będą poddawane audytowi. Zespół zajmujący się kontrolą wydatków (Cost Cap Administration) będzie uprawniony do badania i zgłaszania ewentualnych naruszeń limitu.
Powołany zostanie specjalny zespół orzekający w sprawie podejrzeń o złamanie limitu. Składał się on będzie z co najmniej sześciu sędziów. Pełny skład gremium to dwunastu sędziów. Izba otrzyma uprawnienia dyscyplinujące w zakresie wszelkich naruszeń dokonanych przez zespoły i kadrę zarządzającą - od ostrzeżeń po wykluczenia.
Zaprezentowano także szczegółowy plan wdrożenia limitów budżetowych.
• Grudzień 2019 - finalizacja ram regulacyjnych w zakresie wytycznych, wdrażania i szablonów.
• Koniec czerwca 2020 - dobrowolne przesłanie danych finansowych z sezonu 2019 do celów testowych, bez nakładania żadnych kar.
• Koniec marca 2021 - dobrowolne przesłanie sprawozdań finansowych za 2020 rok, bez nakładania żadnych kar.
• Koniec marca 2022 - obowiązkowe przekazanie kompletnych danych finansowych za 2021 rok. Rozpoczęcie działania panelu sędziowskiego, który może nakładać kary o charakterze finansowym i sportowym za sezon 2021.
Próby opóźnienia wejścia w życie nowego pakietu finansowego, podjęte przez Mercedesa i Red Bulla zostały odrzucone w połowie października. Zmiany w tym zakresie wymagałyby jednomyślnego poparcia. Sprzeciw miały zgłosić ekipy Ferrari i Williamsa.
Galeria
1 Trening: 17:00 - 18:30 (Eleven Sports 1) 1.11
2 Trening: 21:00 - 22:30 (Eleven Sports 1) 1.11
3 Trening: 19:00 - 20:00 (Eleven Sports 1) 2.11
Kwalifikacje: 22:00 - 23:00 (Eleven Sports 1) 2.11
Wyścig: 20:10 (Eleven Sports 1) 20:55 (TVP Sport) 3.11
Zapraszam do posta o kalendarzu gdzie pojawiła się nowa opcja. Aby zobaczyć opis wyścigu bez wyszukiwania go na blogu, wystarczy nacisnąć (w poście o kalendarzu) na dany wyścig podświetlony na niebiesko. Jest to przekierowanie na post o wyścigu.
Pojawiło się tam również dużo informacji.
Zapraszam do komentowania. Motywuje mnie to do pisania kolejnych postów, gdyż widzę wtedy, że interesuję Ciebie ten temat.
Komentarze
Prześlij komentarz