Nürburgring włącza się do walki o miejsce w kalendarzu.
Portal RaceFans podał, że do walki o miejsce w kalendarzu pomiędzy Algarve (Portugalia), Hockenheimringiem i Imolą (Włochy) włączył się drugi tor w Niemczech czyli Nürburgring. Poniżej znajduje się krótka historia GP Niemiec.
Hockenheimring
Grand Prix Niemiec odbyło się po raz pierwszy w 1927, jednak pod szyldem Formuły 1 zorganizowano je w 1951 roku po raz pierwszy, czyli w drugim sezonie F1. Zorganizowano je wtedy na torze Nürburgring. Wyścigi tam odbywały się z przerwą (1955) do roku 1958. Rok później wyścig odbył się na torze AVUS. Nie był to jednak ciekawy tor, ponieważ składał się z dwóch czterokilometrowych prostych i dwóch nawrotów.
Później odbyła się roczna przerwa, a GP Niemiec wróciło na tor Nürburgring. Jednak tylko do 1969. W 1970 F1 postanowiła zorganizować wyścig na Hockenheimringu. Nie był to jednak tak ciekawy tor jak ten w pobliżu Nürburgu, więc już w 1971 powrócono tam.
Hockenheimring powróciło jednak do łask F1 po wypadku Nikiego Laudy na Nürburgringu. Ferrari mistrza świata zapaliło się po kolziji z bandą, a Lauda musiał czekać w straszliwych męczarniach na wyciągnięcie z bolidu. Austriak przeżył ze zdeformowaną twarzą i uszkodzeniem płuc, jednak udało mu się zdobyć jeszcze 2 mistrzostwa.
Do roku 1984 ścigano się na torze Hockenheimring, jednak w tym samym roku odbyło sie GP Europy na nowym torze Nürburgring, który był na tyle blisko poprzedniego toru, że miał wspólną prostą startową ze sławną Nordschleife.
W 1985 F1 znow zorganizowała GP Niemiec na Nürburgringu, jednak w 1986 wyścigi znów powróciły na Hockenheimring. GP Europy było jednak dalej organizowane w latach 1996 i 1999-2007. W 1997 i 1998 wyścig na Nürburgringu nazywał się GP Luksemburga.
Tor w Hockenheim przeszedł w 2002 duże zmiany, bowiem został znacznie skrócony. Również Nürburgring przeszedł wtedy modernizację.
Nürburgring
Wyścigi tam odbywały się do 2006 roku. Później oba tory dogadały się z Formułą 1, aby organizować wyścigi naprzemiennie. Nürburgring dostał więc lata nieparzyste (od 2009), a Hockenheimring parzyste (od 2008). Taki układ trwał jednak do 2014 roku, kiedy to o wyścig w 2015 zaczęły się bić oba tory. Ostatecznie z gry wypadł Nürburgring, a na Hockenheimringu wyścigi odbyły się jeszcze w 2016, 2018 i 2019.
Na sezon 2020 nie planowano organizować GP Niemiec, jednak pandemia zmusiła F1 do negocjacji z torami, które pierwotnie nie miały znaleźć się w kalendarzu.
RaceFans podał również, że szefowie F1 odwiedzą tor Imola, a podpisanie umowy z Algarve w Portugalii jest kwestią czasu. GP Portugalii odbywało się już na torze Estoril, jednak ten tor nie liczy się w walce.
Tor Imola zorganizował kiedyś GP Włoch (1980 - jedyny sezon gdy GP Włoch nie odbyło się na torze Monza), jednak znany jest z GP San Marino, które odbywało się tam w latach 1981-2006. Właśnie podczas tego wyścigu w 1994 tragicznie zginął Ayrton Senna.
Zdjęcia ze stron:
https://www.linkedin.com/checkpoint/challengesV2/AQGHyc9KqmrmFAAAAXN70jOsAcCjHaVaKHi4Jrq3zmqzAvcTLK0bvnoZnbe1fpxFmm2fyw6yT6oAgumkqO5BnfoCXK29L5Y6yA
https://www.racingcircuits.info/
Komentarze
Prześlij komentarz