Lewis Hamilton zdobywa swój siódmy tytuł mistrzowski, wygrywając Grand Prix Turcji! Pérez i Vettel na podium.
Rezultat:
1. Lewis Hamilton 25 pkt
2. Sergio Pérez 18 pkt
3. Sebastian Vettel 15 pkt
4. Charles Leclerc 12 pkt
5. Carlos Sainz 10 pkt
6. Max Verstappen 8 pkt
7. Alexander Albon 6 pkt
8. Lando Norris 4 pkt (+1=5 pkt)
9. Lance Stroll 2 pkt
10. Daniel Ricciardo 1 pkt
--- +1 okr:
11. Esteban Ocon
12. Danił Kwiat
13. Pierre Gasly
14. Valtteri Bottas
15. Kimi Räikkönen
16. George Russell
--- nie ukończyli:
Kevin Magnussen
Romain Grosjean
Nicholas Latifi
Antonio Giovinazzi
Liczba okrążeń: 58
Kierowca dnia: Sebastian Vettel
Najlepszy czas okrążenia: 1:36,806 (Lando Norris)
Wirtualne neutralizacje: 1
Prolog:
Prawie wszyscy kierowcy zdecydowali się na start na oponach na mokry tor, ponieważ deszcz ciągle utrzymywał się na torze. Jedynie Russell i Latifi wystartowali na oponach pośrednich ruszając z alei serwisowej.
Start:
Max Verstappen zaliczył bardzo słaby start. Jego opony buksowały i spadł on daleko na koniec stawki, jednak udało mu się znaleźć na 4 miejscu po 1 okrążeniu.
Lewis Hamilton był przez chwilę 3 jednak błąd w 2 sektorze sprawił że znalazł on się na 6 pozycji.
Bottas zaliczył kontakt z Estebanem Oconem, który zamknął drzwi Danielowi Ricciardo. Zarówno samochód Francuza jak i Fina obróciły się. Kierowca z numerem 31 (Ocon) musiał zjechać do boksu.
Na 5 okrążeniu Stroll ciągle był na prowadzeniu robiąc sobie przewagę nad Pérezem. Vettel, który był trzeci odpierał ataki Maxa Verstappena. Za pierwszą czwórką znajdowali się Albon, Hamilton, Ricciardo, Sainz, Räikkönen i Magnussen.
Za TOP10 jechali Giovinazzi, Kwiat i walczący ze sobą Gasly, Leclerc, Norris i Bottas. Grosjean, Russell, Ocon i Latifi uzupełniali stawkę.
Leclerc na 7 okrążeniu zdecydował się na założenie opon przejściowych. W jego ślady poszedł Bottas. Obaj mieli lepsze tempo niż reszta stawki, ponieważ już mniej padało.
Lewis Hamilton z kolei walczył o najlepszy czas okrążenia z Albonem, jednak porzucił swoje kółko decydując się na zmianę opon. Przed Brytyjczykiem do boksu zjechał Vettel, a za nimi w boksie pojawili się Giovinazzi, Kwiat i Grosjean.
Lider wyścigu, Lance Stroll zjechał na okrążeniu 10. Kanadyjczyk spadł za Péreza, Verstappena i Albona, na 4 miejsce. Holender (Verstappen) nie chciał jednak zjeżdżać wiele ryzykując. Jego tempo bowiem jednak były podobne do kierowców na oponach przejściowych.
Pérez, Ricciardo i Sainz jako kolejni zdecydowali się na Pit Stop. Wówczas jedynie kierowcy Red Bulla i Ocon jechali na oponach na mokry tor. Francuz szybko jednak przekonał się do opon z zielonym paskiem zmieniając je na 11 okrążeniu.
Verstappen zmienił ogumienie na 22 okrążeniu. Holender znalazł się na 4 miejscu, za Sergio Pérezem. Kierowca Red Bulla mógłby być wyżej, jednak zespół zdecydował się na lekką korektę w jego aucie co wydłużyło jego Pit Stop.
Tymczasem Hamilton gonił Vettela czekając na dogodny moment do ataku.
Jako ostatni z kierowców w bokach znalazł się Albon. Taj po Pit Stopie był szósty.
Na 13 okrążeniu Antonio Giovinazzi wycofał się z wyścigu zatrzymując swój samochód przez zakrętem numer 9. Powodem była awaria. Sędziowie zdecydował się na wirtualną neutralizację, kiedy to kierowcy muszą zmniejszyć prędkość o 40%.
Dalsza część:
Vettel na restarcie odskoczył Hamiltonowi, który to jednak wykorzystał potencjał samochodu Mercedesa szybko zbliżając się do Niemca. Brytyjczyk musiał jednak uważać na Alexa Albona.
Kierowca z numerem 44 zdecydował się na nieudany atak w sekcji ostatnich zakrętów. Brytyjczyk skarżył się bowiem na duże problemy z hamulcami. Ostatecznie Hamilton spadł jeszcze za Albona. Taj szybko również dopadł Vettela.
Max Verstappen podczas ataku na Sergio Péreza kilkukrotnie obrócił kilkukrotnie swój samochód. Holender spadł za Carlosa Sainza. Dodatkowo władze wysxifu zaczęły podejrzewać kierowcę z numerem 33 o to, że przekroczył linię przy wyjeździe z alei serwisowej.
Alex Albon zbliżał się do Sergio Péreza. Taj jechał znakomitym tempem, które znacznie przewyższało to, którym dysponowali kierowcy Racing Point.
Tymczasem Lando Norris wyprzedził George'a Russella, wypychając dawnego rywala z Formuły 2 z toru. Kierowca McLarena (Norris) ruszył w pogoń za Magnussenem i za punktami.
Sędziowie po długim dochodzeniu stwierdzili, że incydent z udziałem Verstappena i linią wyjazdu z alei serwisowej zostanie rozpatrzony po wyścigu.
Na 30 okrążeniu sędziowie postanowili włączyć system DRS, którego kierowcy nie mogą używać gdy pada deszcz.
Po tym jak Sainz wyprzedził Ricciardo, ten zdecydował się zjechać po nowe opony przejściowe.
Hamilton wyprzedził Vettela i Albona gdy Ci byli w boksach. Na nowe opony pośrednie zdecydowali się również Stroll, Sainz, Ricciardo, Gasly, Magnussen i Räikkönen. Haas dał jednak swojemu kierowcy niedokręconą oponę. Duńczyk zatrzymał swój samochód na końcu alei serwisowej, jednak poprawiono mu koło dzięki czemu mógł on dalej jechać.
Hamilton tymczasem dogonił i wyprzedził Sergio Péreza. Brytyjczyk włączył się do walki o zwycięstwo.
Verstappen z kolei zbliżał się powoli do Hamiltona i Péreza.
Tymczasem Sebastian Vettel toczył walkę z Strollem, a Charles Leclerc z Albonem. Ostatecznie obaj kierowcy Ferrari uporali się ze swoimi rywalami, a Monakijczyk dodatkowo również wyprzedził Strolla. Kierowcy Ferrari zajęli pozycję 4 i 5. Vettel stracił jednak szybko miejsce na rzecz zespołowego kolegi.
Na torze co chwilę pojawiała się żółta flaga, jednak realizator bardzo rzadko decydował się pokazać co się działo na torze. Tym razem jednak pokazano nam, że raz obrócił się Valtteri Bottas co było jego 4 poślizgiem dzisiaj.
Latifi z kolei uderzył w samochód Kevina Magnussena powodując poślizg obu aut. Kanadyjczyk wycofał się z wyścigu.
Stroll tracił kolejne pozycje. Zdążyli go wyprzedzić jeszcze Albon i Stroll.
Tymczasem Lewis Hamilton zdublował swojego partnera zespołowego. Zazwyczaj w wyścigach gdzie Brytyjczyk walczył o tytuł, to Fin dublował swojego partnera zespołowego.
Charles Leclerc na 43 okrążeniu był już bardzo blisko Maxa Verstappena. Opony Holendra były już dosyć stare dlatego kierowca Ferrari uporał się z nim w 3 sektorze. Red Bull zdecydował się ściągnąć swojego kierowcę i wyposażyć go w opony przejściowe.
W walce Ricciardo z Lando Norrisem, Australijczyk (Ricciardo) obrócił swoje Renault spadając na 10 miejsce.
Końcówka:
Podczas gdy kierowcy Red Bulla dublowali Räikkönena, ten obrócił swój samochód. Niemalże w tym samym momencie w poślizg wpadł Max Verstappen. Nie powstrzymało to Holendra przed kolejnym dogonieniem i wyprzedzeniem Albona.
Tymczasem z wyścigu wycofał się Romain Grosjean. Francuz zatrzymał swojego Haasa VF-20 w boksie.
Lewis Hamilton spokojnie jechał po swój siódmy tytuł mistrzowski. Brytyjczyk miał 23,5 sekundy przewagi nad Pérezem, Mercedes zdecydował się ściągnąć Hamiltona, jednak ten został na torze nie chcąc ryzykować słabego Pit Stopu czy wolnego tempa na zimnych oponach.
Tymczasem Lando Norris jechał ekspresowym tempem. Brytyjczyk atakował Lance'a Strolla, który jednak nie utrzymał auta na torze spadając na 8 miejsce.
Na ostatnim okrążeniu Charles Leclerc przez chwilę znalazł się na 2 miejscu, jednak jego błąd w ostatnim zakręcie spowodował to, że na podium stanął Sebastian Vettel.
Lewis Hamilton wygrał Grand Prix Turcji wyrównując rekord Michaela Schumachera w ilości tytułów mistrzowskich. Brytyjczyk ostatni raz wygrywał wyścig i tytuł mistrzowski naraz w Grand Prix Stanów Zjednoczonych 2015.
Sebastian Vettel stanął na podium po raz pierwszy od Grand Prix Meksyku 2019.
Pérez również długo nie był na podium. Ostatni raz był tam w GP Azerbejdżanu 2018.
Jako reprezentant ekipy Mercedesa na podium pojawił się jej szef, Toto Wolff. To. Właśnie za jego rządów Mercedes zdobył swoje wszystkie 7 mistrzostw.
Za 2 tygodnie zobaczymy kierowców na torze w Bahrajnie. Tydzień później kierowcy również będą rywalizować na innej konfiguracji toru nieopodal Manamy. 7 dni później odbędzie się ostatnia runda sezonu 2020, Grand Prix Abu Zabi.
Następny wyścig: GP Bahrajnu
1 Trening: 12:00 - 13:30 27.11
2 Trening: 16:00 - 17:30 27.11
3 Trening: 13:00 - 14:00 28.11
Kwalifikacje: 16:00 - 17:00 28.11
Wyścig: 16.10 29.11
Gdzie oglądać?: Eleven Sports (płatne, język polski), F1 TV (płatne, język angielski/niemiecki/hiszpański/niderlandzki/francuski)
Zdjęcie toru ze strony:
https://www.racingcircuits.info/middle-east/bahrain/bahrain-international-circuit.html#.X7EdfrnTk0M
Komentarze
Prześlij komentarz