GP Sakhiru odbędzie się na "ultra-szybkiej" konfiguracji toru
Formuła 1 potwierdziła dziś, że druga runda na Bahrain International Circuit odbędzie się na konfiguracji "outer", która ma zaledwie 3,5 kilometra. Dla porównania, większość torów w kalendarzu F1 ma długość około 5 kilometrów, a najdłuższy tor, Spa-Francorchamps (na którym znajdują się właśnie kierowcy ma ponad 7 kilometrów.
W przepisach F1 zapisane jest, że w wyścigu przejechane ma zostać około 305 kilometrów. Oznacza to, że kierowcy będą musieli pokonać aż 87 okrążeń na tym torze (oficjalna informacja F1).
Dodatkowo symulacje F1 wykazują, że okrążenie ma tym torze będzie trwało poniżej minuty. Jedynym jak narazie okrążeniem poniżej 60 sekund dającym Pole Position było to z GP Francji 1974 kiedy to Niki Lauda zszedł do 58,79 sekundy. Do złamania tej granicy zbliżył się Valtteri Bottas w GP Austrii 2020, kiedy to osiągnął on czas 1:02,939.
Układ "outer" toru Bahrain International Circuit ma zedwie 11 zakrętów, czyli tyle ile na wloskiej Monzy. Dla porównania, tor z największą liczbą zakrętów - Marina Bay w Singapurze ma aż 22 zakręty.
Ross Brawn, drugi szef F1, mówił:
"Z radością ogłaszamy, że tor "outer" będzie układem Grand Prix Sakhiru i chcemy podziękować naszym partnerom z Bahrain International Circuit za ich nieustające wsparcie".
"Oceniliśmy kilka opcji alternatywnego układu toru i doszliśmy do wniosku, że zewnętrzny tor będzie najlepszą alternatywą i będzie nowym wyzwaniem dla wszystkich zespołów oraz zapewni rozrywkę wszystkim naszym fanom dużą prędkością i krótkim czasem okrążenia".
Szejk Salman bin Isa Al Khalifa, szef toru a Bahrajnie, mówił:
"Dziękujemy Formule 1 za całą ich pracę i analizę różnych układów toru dla naszego drugiego wyścigu. To, że będziemy w stanie organizować ciekawe wyścigi w kolejne weekendy. Nasz zewnętrzny tor nigdy nie był używany do międzynarodowych wyścigów, więc będzie to nowe i ekscytujące wyzwanie dla wszystkich uczestników".
Porównanie
Zdjęcia ze stron:
https://www.formula1.com/
https://www.racingcircuits.info/
Komentarze
Prześlij komentarz