Hamilton wygrał GP Hiszpanii.
Rezultat:
1. Lewis Hamilton 25 pkt
2. Max Verstappen 18 pkt
3. Valtteri Bottas 15 pkt (+1=16 pkt)
--- zdublowani +1 okr
4. Lance Stroll 12 pkt
5. Sergio Pérez 10 pkt (+5s)
6. Carlos Sainz 8 pkt
7. Sebastian Vettel 6 pkt
8. Alexander Albon 4 pkt
9. Pierre Gasly 2 pkt
10. Lando Norris 1 pkt
11. Daniel Ricciardo 0 pkt
12. Danił Kwiat 0 pkt (+5s)
13. Esteban Ocon 0 pkt
14. Kimi Räikkönen 0 pkt
15. Kevin Magnussen 0 pkt
16. Antonio Giovinazzi 0 pkt
17. George Russell 0 pkt
--- zdublowani +2 okr
18. Nicholas Latifi 0 pkt
19. Romain Grosjean 0 pkt
--- nie ukończyli:
Charles Leclerc (awaria silnika)
Liczba okrążeń: 66
Najlepszy czas okrążenia: Valtteri Bottas (1:18,183)
Kary 5 sekund: 2
Kierowca dnia: Sebastian Vettel
Neutralizacje: 0
Start:
Na starcie stracił bardzo Valtteri Bottas. Fin spadł za Sergio Péreza jednak szybko odzyskał pozycje, które przejęli kierowcy Racing Point.
Dalsza część:
Na opony zaczął narzekać Max Verstappen. Red Bull chciał bowiem zastosować wobec kierowcy z Niderlandów długi stint co nie udało się w przeciwieństwie do GP Siedemdziesięciolecia.
Pit Stopy rozpoczął Alexander Albon, który zjechał po opony twarde. Później do bosku zjechał Verstappen, a następnie oba Mercedesy.
Na 37 okrążeniu wycofał się z wyścigu Charles Leclerc. Monakijczyk walczył z Lando Norrisem kiedy to na szykanie znajdującej się pod koniec okrążenia, zgasł mu silnik a kierowca z numerem 16 obrócił się. Udało mu się pojechać dalej jednak już chwilę później wycofał się on z wyścigu.
Rozpoczęło się oczekiwanie na deszcz, jednak pogoda postanowiła się nie zmieniać przez cały wyścig. Czekanie przerwały kary dla Péreza i Kwiata za ignorowanie niebieskich flag, które służą do zakomunikowania kierowcom o zbliżającym się innym kierowcy o zamiarze dublowania. Meksykanin zawinił tym, że nie przepuścił Hamiltona na czas.
Kilka okrążeń później, inżynier wyścigowy Vettela zapytał go czy może on dojechać na aktualnym komplecie opon do końca, jednak Niemiec odpowiedział dosyć ostro, znanymi wszystkim słowami po angielsku na literę F i na literę Y. Wypowiedź przetłumaczona wraz z przekleństwami brzmiała: "Ahh ********** *** pytałem was o to wcześniej!". Pokazuje to jedynie jak napięta sytuacja panuje w zespole Ferrari. Ostatecznie Niemiec pojechał bardzo dobry wyścig, zdobywając nawet tytuł kierowcy dnia.
Końcówka:
Pod koniec na torze obrócił się Romain Grosjean, któremu nie udało się wybić już z ostatniej pozycji.
Chwilę później do boksu zjechał Valtteri Bottas, aby wykręcić najlepszy czas okrążenia, odbierając go Lewisowi Hamiltonowi. To osiągnięcie bowiem jest nagradzane dodatkowym jednym punktem w klasyfikacji mistrzostw świata.
Kimi Räikkönen po tym wyścigu stał się rekordzistą jeśli chodzi o dystans przejechany za kierownicą samochodu F1. Wynosi on bowiem 83159 kilometrów.
Rekord pobił również sam Lewis Hamilton. Brytyjczyk zdobył swoje 156 podium. Odebrał on to osiągnięcie Michaelowi Schumacherowi, który zdobył 155 podiów.
Ten wyścig nie może zostać uznany za najciekawszy, jednak więcej emocji dostarczy nam niewątpliwie runda na Spa-Francorchamps. Uważni czytelnicy Poznaj F1 wiedzą, że na tym torze ostatnio pojawiła się seria DTM. Już za dwa tygodnie Poznaj F1 zrelacjonuje GP Belgii.
Poznaj F1 pragnie również przypomnieć, że GP Belgii 2019 było pierwszym postem opisanym przez nas. Post o GP Niemiec został dodany po potwierdzeniu przez władze F1 punktu Roberta Kubicy.
Następny wyścig: GP Belgii
1 Trening: 11:00 - 12:30 28.08
2 Trening: 15:00 - 16:30 28.08
3 Trening: 12:00 - 13:00 29.08
Kwalifikacje: 15:00 - 16:00 29.08
Wyścig: 15:10 30.08
Gdzie oglądać?: Eleven Sports (płatne, język polski), F1 TV (płatne, język angielski)
Następny wyścig: Lausitzring
1 Trening: 13:00 - 13:45 21.08
2 Trening: 16:45 - 17:15 21.08
Kwalifikacje 1: 10:45 - 11:05 22.08
Wyścig 1: 13:33 22.08
Kwalifikacje 2: 10:45 - 11:05 23.08
Wyścig 2: 13:33 23.08
Gdzie oglądać?: Eleven Sports (język polski, płatny), DTM Grid (język angielski, bezpłatny)
Zdjęcie ze strony:
https://indianlekhak.com/lewis-hamilton-wins-spanish-gp-achieves-most-podium-finishes-in-f1-history/
Komentarze
Prześlij komentarz