Retro Post - GP Belgii 2000
Häkkinen wygrał batalię z Schumacherem w wyścigu o GP Belgii.
Na początku chciałbym zaprosić do ankiety, która wyłoni następny wyścig, który będzie opisany jako Retro Post. Na stronie nie jest obowiązkowe podawanie żadnych danych osobowych, nawet jeśli zostanie pan/pani o to poproszony/a. Link do ankiety:
Lista startowa:
1. Mika Häkkinen
2. Jarno Trulli
3. Jenson Button
4. Michael Schumacher
5. David Coulthard
6. Ralf Schumacher
7. Jaques Villeneuve
8. Heinz-Harald Frentzen
9. Johny Herbert
10. Rubens Barrichello
11. Giancarlo Fisichella
12. Eddie Irvine
13. Ricardo Zonta
14. Nick Heidfeld
15. Pedro Diniz
16. Pedro de la Rosa
17. Jean Alesi
18. Mika Salo
19. Alexander Wurz
20. Jos Verstappen
21. Marc Gené
22. Gastón Mazzacane
Rezultat:
1. Mika Häkkinen 10 pkt
2. Michael Schumacher 6 pkt
3. Ralf Schumacher 4 pkt
4. David Coulthard 3 pkt
5. Jenson Button 2 pkt
6. Heinz-Harald Frentzen 1 pkt
7. Jacques Villeneuve 0 pkt
8. Johny Herbert 0 pkt
9. Mika Salo 0 pkt
10. Eddie Irvine 0 pkt
11. Pedro Diniz 0 pkt
12. Ricardo Zonta 0 pkt
13. Alexander Wurz 0 pkt
14. Marc Gené 0 pkt
15. Jos Verstappen 0 pkt
16. Pedro de la Rosa 0 pkt
--- nie ukończyli:
17. Gastón Mazzacane (awaria)* 0 pkt
Rubens Barrichello (awaria silnika)
Jean Alesi (awaria silnika)
Nick Heidfeld (awaria silnika)
Giancarlo Fisichella (awaria elektryki)
Jarno Trulli (kolizja z Button)
*zakwalifikowany
Liczba okrążeń: 44
Najlepszy czas okrążenia: Rubens Barrichello (1:53,803)
Neutralizacje: 1
Prolog:
Tor nie zdążył wyschnąć po porannym deszczu, dlatego kierowcy wystartowali na oponach na mokry tor. Wyścig rozpoczął się za samochodem bezpieczeństwa, a na 2 kółku odbył się start, nie z pół startowych, a taki jak zwykły restart po samochodzie bezpieczeństwa.
Start:
Start został przez komentatorów określony jako nudny. Kierowcy starali się utrzymać swoje pozycje. Pierwsze zmiany odbyły się na 4 kółku. Wtedy to Michael Schumacher wyprzedził Jensona Buttona i Jarno Trulliego. Już na następnym okrążeniu Brytyjczyk i Włoch zaliczyli kontakt co wyeliminowało kierowcę z półwyspu apenińskiego z wyścigu. Na tym samym okrążeniu z toru wypadł Heinz-Harald Frentzen, jednak Niemcowi udało się powrócić na tor.
Dalsza część:
Na 6 okrążeniu Pit Stopy rozpoczęli Gené, Verstappen i Heidfeld. Postanowili oni założyć slicki. Już na kolejnym kółku zjechała większość kierowców w tym Michael Schumacher. Na torze pozostali Mika Häkkinen, David Coulthard i Jenson Button.
Gdy komentatorzy stwierdzili, że McLaren obiera dziwną taktykę, Häkkinen zjechał i udało mu się utrzymać pierwsze miejsce. W ślady Fina poszedł Button.
Na 9 okrążeniu zjechał Coulthard, a okrążenie później na torze zatrzymał się Giancarlo Fisichella.
N 14 kółku, gdy różnica pomiedzy Häkkinenem a Schumacherem wynosiła 4,6 sekundy, kierowca McLarena wypadł z toru co szybko wykorzystał kierowca Ferrari. Na tym samym okrążeniu wycofał się Nick Heidfeld.
Na 20 okrążeniu na prowadzeniu dalej był Michael Schumacher. 9 sekund za nim znajdował się Häkkinen, a 3 miejsce zajmował Ralf Schumacher. Pierwszą piątkę uzupełniali Button i Villeneuve. Wtedy też do bosku zjechał Rubens Barrichello.
Okrążenie później do boksu na uzupełnienie paliwa zjechał Michael Schumacher. Niemiec spadł wówczas na 3 miejsce. Później zjeżdżali kolejno Villeneuve a następnie Ralf Schumacher, który spadł na 3 miejsce. Tak Michael znalazł się z powrotem na 2 pozycji.
Później zjechać postanowił Jenson Button, a następnie, na 28 okrążeniu, Mika Häkkinen. Spadł on oczywiście za starszego Schumachera. Rywali dzieliło wówczas 7 sekund. Ekipa z Maranello nie spodziewala się jednak, że kierowca z Finlandii zacznie tak szybko zyskiwać.
Do 33 okrążenia realizator skupiał się głównie na dwóch walkach. Jedna to oczywiście walka o zwycięstwo, a druga to batalia odbywająca się pomiędzy Villeneuvem a Barrichello. Jednak na tym właśnie okrążeniu Brazylijczyk wycofał się z wyścigu. W międzyczasie do boksu zjechał David Coulthard, a z wyścigu wycofali się Jean Alesi i Gastón Mazzacane.
Na 35 kółku walka o 1 miejsce nabrała nieco więcej dynamiki, ponieważ różnica pomiędzy 1 a 2 pozycją wynosiła 1 sekundę.
Końcówka:
Dopiero na 40 okrążeniu Häkkinenowi udało się wyprzedzić Michaela Schumachera co spotkało się z wybuchem radości w garażu ekipy z Woking.
Do końca wyścigu, kierowca Ferrari nie mógł podjąć żadnej walki z Häkkinenem. Fin wygrał z przewagą około 3 sekund.
Poznaj F1 postanowiło powrócić do serii Retro Postów, aby nieco urozmaicić czas pandemii. Czytanie opisów klasycznych wyścigów powinno stanowić chwilową ucieczkę od problemów związanych z koronawirusem.
Poznaj F1 jeszcze raz przypomina o ankiecie. Na stronie nie jest obowiązkowe podawanie żadnych danych osobowych, nawet jeśli zostanie pan/pani o to poproszony/a.
Zdjęcie ze strony:
https://www.imdb.com/title/tt6785616/mediaviewer/rm1760853248
Komentarze
Prześlij komentarz