Müller wygrywa ostatni wyścig w górach Eifel. Kubica z awarią.
1. Nico Müller 25 pkt
2. Robin Frijns 18 pkt
3. René Rast 15 pkt
4. Sheldon van der Linde 12 pkt
5. Marco Wittman 10 pkt
6. Ferdinand Habsburg 8 pkt
7. Mike Rockenfeller 6 pkt
8. Timo Glock 4 pkt
9. Loic Duval 2 pkt
10. Jonathan Aberdein 1 pkt
11. Harrison Newey 0 pkt
12. Philipp Eng 0 pkt
13. Lucas Auer 0 pkt
14. Fabio Scherer 0 pkt
--- nie ukończyli:
Jamie Green (silnik)
Robert Kubica (skrzynia biegów)
Start:
Robert Kubica zaliczył świetny start wyprzedzając Sheldona van der Linde. Afrykanin stracił łącznie 2 miejsca, bowiem przed nim znalazł się jeszcze Timo Glock.
Ferdinand Habsburg stracił pozycje na rzecz Nico Müllera i René Rasta. Austriaka gonił już Robert Kubica, który dostał jednak 5 sekund kary za nieprawidłowe ustawienie na starcie. Kierowca z Krakowa stał na starcie minimalnie przed swoim polem startowym.
Na 7 okrążeniu Nico Müller odebrał prowadzenie Robinowi Frijnsowi. W boksie wówczas pojawił się Jamie Green.
Rast również starał się dogonić Robina Frijnsa. Aktualny mistrz świata DTM był 0,4 sekundy za Niderlandczykiem.
W boksie pojawił się Robert Kubica, który wcześniej stracił aż 5 pozycji. Okazało się, że Orlen Team ART postanowiło wycofać swój jedyny samochód z wyścigu. Powodem była najprawdopodobniej awaria.
Dalsza część:
Na 11 okrążeniu w boksach pojawił się Jonathan Aberdein. Kilka okrążeń wcześniej do alei serwisowej zjechał Loic Duval.
Na torze odbywały się 3 walki. Pierwsza z nich była o pozycję numer 2. Rast dalej próbował wyprzedzić Frijnsa. Drugi z pojedynków odbywał się bardziej w środku stawki. Auer miał wówczas na ogonie Philippa Enga.
3 walka była o pozycję 12. Duval walczył z Greenem. Dwójka zyskiwała jednak pozycje, bowiem w boksach pojawiali się inni kierowcy - Newey, Rockenfeller i Glock.
Na 14 okrążeniu w boksie pojawił się René Rast. Francuz miał jednak bardzo słaby Pit Stop a w alei serwisowej nie zdołał wyprzedzić go Sheldon van der Linde.
Do walki pomiędzy Duvalem a Greenem włączył się Mike Rockenfeller. Niemiec jechał przed rywalami.
Okrążenie później do boksu zjechali Nico Müller, który spadł na 5 miejsce i Ferdinand Habsburg.
Na 16 okrążeniu mechaników Audi odwiedził Robin Frijns. Prowadzenie w wyścigu objął Marco Wittman. Za Niemcem znajdowali się Philipp Eng i Fabio Scherer.
Frijns wyjechał pomiędzy Müllerem a Rasten na 5 miejscu. Niemiec miał jednak bardziej dogrzane opony co pozwalało mu zyskiwać. Niderlandczyk utrzymał się jednak na swoim miejscu.
Na 18 kółku w odwiedziny do swoich mechaników udał się Marco Wittman. Kierowca Audi wyjechał z boksu za Sheldonem van der Linde, co można było uznać za porażkę, bowiem zespół był pewien, że uda wyjechać przed nim.
Na tym samym kółku pokazano nam wywiad z Kubicą. Wyjawił on, że miał problemy z łącznością z zespołem, przed co nie widział on gdzie się ustawił. Polak powiedział również, że w jego BMW pojawił się problem ze skrzynią biegów.
Na 19 okrążeniu w boksach pojawił się Fabio Scherer, a na kolejnym kółku to lider wyścigu, Jamie Green zmienił opony spadając na 10 miejsce.
Tymczasem Green tracił pozycje. Na 25 kółku był już ostatni.
W przeciągu następnych okrążeń niewiele się działo. Frijns tracił do lidera 7 sekund, a tyle samo za Niderlandczykiem był René Rast.
Rockenfeller starał się dogonić Glocka. Na tym właśnie skupiał się realizator na 9 minut przed końcem.
Kamery zostały jednak skierowane na końcówkę peletonu. Eng, Auer i Scherer próbowali dogonić jedenastego Newey'a.
Tymczasem Green zdecydował się na kolejny Pit Stop.
Końcówka:
Na 36 okrążeniu Mike Rockenfeller awansował na 7 miejsce wyprzedzając Timo Glocka. Kierowca BMW popełnił błąd w końcówce okrążenia.
Na 37 kółku Jamie Green wycofał się z wyścigu. Problem najprawdopodobniej stanowił wydech, który dosłownie płonął przy dodawaniu gazu.
Tymaczsen w walce Harrisona Newey'a i Enga doszło pomiędzy nimi do kontaktu.
Müller wygrał ostatni wyścig na Nürburgringu w tym roku. Umocnił on swoje prowadzenie w klasyfikacji generalnej, która znajduje się w zakładce DTM 2020.
Tor Nürburgring musi jednak przygotować się na wyścig Formuły 1, który odbędzie się w dniach 9-11 października. Seria ta będzie rywalizować na tej samej konfiguracji co DTM w zeszłym tygodniu (układ o nazwie GP).
Wraz z końcem wyścigu DTM zakończyły się zmagania na torze Circuit de la Sarthe. Chodzi oczywiście o 24h Le Mans, o którym za niedługo pojawi się post.
Następny wyścig: Zolder*
1 Trening: 9.10
2 Trening: 9.10
Kwalifikacje 1: 10.10
Wyścig 1: 13:33 10.10
Kwalifikacje 2: 11.10
Wyścig 2: 13:33 11.10
Gdzie oglądać?: Eleven Sports (język polski, płatny), DTM Grid (język angielski, bezpłatny [VPN])
GP Eifelu F1:
1 Trening: 11:00 - 12:30 9.10
2 Trening: 15:00 - 16:30 9.10
3 Trening: 12:00 - 13:00 10.10
Kwalifikacje: 15:00 - 16:00 10.10
Wyścig: 14:10 11.10
Gdzie oglądać?: Eleven Sports (płatne, język polski), F1 TV (płatne, język angielski), YouTube (język angielski, bezpłatny [VPN])
*nie podano jeszcze godzin wszystkich sesji. Pojawią się one za niedługo w zakładce DTM 2020.
Zdjęcia ze stron: https://www.touringcartimes.com/2020/09/18/nico-muller-tops-second-free-practice-session-nurburgring/
https://www.racingcircuits.info/europe/germany/nurburgring.html#.X2dP8Go9c0M
https://www.racingcircuits.info/europe/belgium/zolder.html#.X2dQLmo9c0M
Komentarze
Prześlij komentarz