DTM: Kubica na podium w fenomenalnym, ostatnim wyścigu w Belgii. René Rast zwycięża.

Rezultat:
1. René Rast 25 pkt
2. Nico Müller 18 pkt
3. Robert Kubica 15 pkt
4. Timo Glock 12 pkt
5. Jamie Green 10 pkt
6. Mike Rockenfeller 8 pkt
7. Sheldon Van der Linde 6 pkt
8. Marco Wittman 4 pkt
9. Harrison Newey 2 pkt 
--- zdublowani +1 okr:
10. Ferdinand Habsburg 1 pkt
--- nie ukończyli:
Lucas Auer (kolizja z Eng)
Benoît Tréluyer (uszkodzenia)
Philipp Eng (kolizja z Auer) 
Jonathan Aberdein (kolizja z Scherer) 
Fabio Scherer (kolizja z Aberdein i Frijns) 
Robin Frijns (kolizja z Scherer) 

Start:
Habsburg zawzięcie bronił się przed Rastem. Müller wyprzedził Fabio Scherera i Robina Frijnsa. Kubica wraz z Rockenfellerem znaleźli się przed Philippem Engiem. Polak walczył o kolejne w tym roku punkty.

Na 2 okrążeniu doszło do karambolu pomiędzy 3 samochodami. Aberdein uderzył Fabio Scherera, który w poślizgu zepchnął Robina Frijnsa. Afrykanin kontynuował jazdę z zniszczonym przodem. Jedynie Frijns nie zdołał dojechać samochodem do alei serwisowej. Niderlandczyk aby jechać prosto musiał skręcać kierownicę mocno w prawo.

Sędziowie oczywiście zarządzili samochód bezpieczeństwa.

Habsburg prowadził stawkę, dalej byli Rast, Müller, Green, Rockenfeller, Kubica, Van der Linde, Newey, Eng i Glock. Stawkę zamykał dalej Tréluyer, który zastępuje w tym tygodniu Loïca Duvala.

Tuż po restarcie doszło do kolejnej kolizji. Philipp Eng i Lucas Auer obaj mieli w swoich autach przebite opony, a Tréluyer wydawał się jechać wolniej. W samochodzie Brytyjczyka doszło dodatkowo do pożaru. Austriak dojechał do alei serwisowej, jednak wycofał się.

Benoît Tréluyer jak się okazało podskoczył i nie zmieścił się w zakręcie.

Jeśli chodzi o wypadek pomiędzy pozostała dwójką, to doszło do niej podczas walki. Auer wypchnięty przez Enga wyjechał na żwir podskakując.

W stawce mieliśmy 10 kierowców po tym jak wycofał się Benoît Tréluyer. Robert Kubica musiał zostać po prostu sklasyfikowany aby zdobyć punkty.

Drugi restart nie przyniósł wyprzedzania. Kubica bronił swojej 6 pozycji, znajdując się 0,5 sekundy przed Van der Linde.

Na 12 okrążeniu, 33 minuty przed końcem na zmianę opon zdecydowali się Habsburg i Müller. Za nimi zjechali Marco Wittman i Sheldon van der Linde. Kierowcy spadli na koniec stawki.

Kolejne okrążenie przyniosło Pit Stopy Rasta, Rockenfellera i Newey'a. Na torze pozostawali więc Green, Kubica i Glock.

Polak znalazł się na prowadzeniu po tym jak zjechał Jamie Green. Na 16 okrążeniu Krakowianin został jedynym kierowcą na starych oponach.

Po Pit Stopach Rast znalazł się przed Habsburgiem. Müller po długiej i spektakularnej walce uporał się z Greenem, jednak musiał mu oddać pozycje. Oboje wrzeszczeli przez radio podczas jazdy bok w bok.

Lider wyścigu, Robert Kubica jechał bardzo dobrym tempem co dawało nadzieję na wyjazd z alei serwisowej na dobrej pozycji. Polak zjechał do boksu na 19 okrążeniu i znalazł się na 4 miejscu po wyjeździe. 

Krakowianin jakby nie dawał sobie rady z nowym zestawem ogumienia. Glock i Green bardzo szybko zbliżyli się do niego, jednak Robert dogrzał opony i zaczął jechać lepszym tempem. Niemiec miał najmniej DRS i Push to Pass to użycia z całej trójki, a kierowca z numerem 8 (Kubica) miał ich najwięcej, ponieważ dosyć długo był liderem, który nie może korzystać z wspomagaczy. Kubica jechał tempem porównywalnym z drugim Ferdinandem Habsburgiem.

Polak tracił do Müllera zaledwie 3,5 sekundy. Szwajcar jechał z kolei jeszcze lepszym tempem niż Ferdinand Habsburg, dlatego to właśnie na księciu skupiali się kibice Polaka.

Na 12 minut przed końcem Robert Kubica wyprzedził Ferdinanda Habsburga. Polak walczył o swoje pierwsze podium w karierze. Dodatkowo Kubica jechał ciągle porównywalnym tempem do Nico Müllera. Książę Austrii i Czech spadł szybko za Timo Glocka i Jamiego Greena.
Kubica wyprzedający Habsburga, zyskując 3 miejsce w wyścigu. 

Austriak spadł jeszcze za Mike'a Rockenfellera i Sheldona Van der Linde. Rast pewnie jechał po zwycięstwo, jednak za nim Müller nie mógł popełniać błędów, gdyż 3 sekundy za nim czaił się Robert Kubica.

Końcówka:
Ferdinand Habsburg zjechał na swój drugi Pit Stop na 33 okrążeniu. Na wyjeździe z boksu został on zdublowany przez René Rasta.

Robert Kubica, na 1 minutę i 3 okrążenia (2 dodane przez neutralizacje) przed końcem był 5 sekund za Müllerem i 7 przed Glockiem.

René Rast wygrał ostatni wyścig na Zolder powiększając swoją przewagę w klasyfikacji. Müller dojechał drugi, jednak największą sensację stanowi wynik Roberta Kubicy, który po fatalnym sezonie 2019 spędzonym w Williamsie w Formule 1 i niezbyt udanych wyścigach w DTM zdobył podium. Polak popisał się fenomenalną jazdą i znalazł się na 3 pozycji. Powtórka wyścigu będzie transmitowana na Eleven Sports 1 dziś w nocy o 2:30 i jutro (19.10) o 16:30 i 22:30. Chętni mogą skorzystać jeszcze z angielskiej lub niemieckiej wersji na stronie DTM Grid lub streszczenia w tych samych wersjach językowych również na DTM Grid i na YouTube. 

Wersja niemiecka na YouTube tutaj
Wersja angielska na YouTube tutaj
Wersja niemiecka na DTM Grid tutaj
Wersja angielska na DTM Grid tutaj

Wywiad z Kubicą po angielsku tutaj

Na DTM Grid może być wymagane użycie VPN. 

Następny wyścig: Hockenheimring
1 Trening: 13:00 - 13:45 6.11
2 Trening: 16:20 - 16:50 6.11
Kwalifikacje 1: 10:30 - 10:50 7.11
Wyścig 1: 13:33 7.11
Kwalifikacje 2: 10:30 - 10:50 8.11
Wyścig 2: 13:33 8.11
Gdzie oglądać?: Eleven Sports (język polski, płatny), DTM Grid (język angielski, bezpłatny [VPN])

Zdjęcia ze strony:
https://www.google.com/amp/s/sport.se.pl/sporty-motorowe/robert-kubica-na-podium-wyscigu-dtm-pierwsze-slowa-po-sukcesie-zaskakuja-aa-YTbd-NSiv-Y1aP.html%3fformat=amp

https://youtu.be/8JhLs4zUM7Q

https://www.sport.pl/moto/7,64997,26408593,robert-kubica-na-podium-wyscigu-dtm-fenomenalna-strategia-polaka.html

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne w tym tygodniu: