Tor w Barcelonie zostanie zmodyfikowany

Tor Barcelona-Catalunya postanowiła zmodyfikować zakręt La Caixa, który dotychczas był wolnym, trudnym zakrętem, w którym wyprzedzanie było praktycznie niemożliwe.

Teraz będzie to szybszy łuk, który odnosić się będzie do oryginalnej nitki toru. 

Tak wyglądał tor tuż po wybudowaniu jednak postanowiono zmienić zakręt Nissan w zwykłą prostą.

Do 1993 roku ścigaliśmy się na takim układzie toru, jednak w 1994 na torze Imolą zginął Ayrton Senna. Odbyło się to ja szybkim łuku Tamburello, dlatego większość torów zdecydowała się na modyfikacje. Tor w Katalonii zmienił zakręt La Caixa i Europcar.


Taki układ toru był używany do tego roku. Wielu kibiców uważa GP Hiszpanii za nudny tor, co może być trafnym określeniem. Po strefach DRS, które umieszczone są na prostej startowej i po zakręcie Campsa następują zakręty, które niezbyt sprzyjają wyprzedzaniu.

Aby nieco polepszyć widowisko zmodyfikowany został zakręt La Caixa, który będzie bardziej sprzyjał wyprzedzaniu.

"Na sezon 2021, w porozumieniu z FIA i FIM, Circuit de Barcelona-Catalunya zaprojektował nowy i wyjątkowy wariant dla zakrętu 10, który będzie zlokalizowany pomiędzy dwoma obecnymi układami". 

 "Zmiana ta pozwoli na poszerzenie obszaru odpływu na zakręcie, zwiększając tym samym bezpieczną odległość, a także doprowadzi do powrotu do początków układu".

MotoGP, podczas gdy F1 zmieniała różne zakręty, stosowało stary układ toru z 1993 roku. Po śmierci Luisa Saloma, kierowcy Moto2 (juniorska seria) zaczęto pracować nad układami toru aż w końcu zaczęto korzystać z nitki Formuły 1.

Motocyklowe Mistrzostwa świata prawdopodobnie chciały zmienić zakręt 10, który Motocyklu był bardzo trudny i wolny. FIM, ciało zarządzające MotoGP i FIA podpisały więc umowę, która umożliwi torowi Barcelona-Catalunya zmianę zakrętu 10 aby był on dobry dla obu stron.

Zdjęcia ze stron:
https://maxf1.net/en/2020-f1-schedule/spanish-gp/

https://www.racingcircuits.info/europe/spain/circuit-de-barcelona-catalunya/#.X9yGJI_Tk0M

Komentarze