Red Bull wykupił aktywa silnikowe Hondy

Red Bull poinformował dziś, że osiągnął porozumienie z Hondą w sprawie kupna ich działu silnikowego F1 po sezonie 2021.

Japoński producent jednostek napędowych od 2019 roku dostarcza silniki zespołom Red Bulla (Red Bull Racing i Scuderia AlphaTauri). Wycofa się on jednak z F1 po sezonie 2021. Helmut Marko, jeden z szefów ekipy z Milton Keynes wielokrotnie informował już, że zespół będzie starał się wykupić aktywa silnikowe Hondy, jednak jedynie w przypadku zamrożenia rozwoju jednostek napędowych po 2021 roku. 

Na zamrożenie wyraziły zgodę zespoły, FIA i F1 dzięki czemu wjedzie ono w życie. To dało Red Bullowi zielone światło do zakupu fabryki silników F1 Hondy. Jak wiemy, aktywa te pozostaną pod opieką Red Bulla do końca 2024 roku.

Wspomniany wcześniej Helmut Marko, mówił:
"Rozmawialiśmy na ten temat z Hondą od jakiegoś czasu i po decyzji FIA o wstrzymaniu rozwoju jednostki napędowej od 2022 roku mogliśmy wreszcie dojść do porozumienia w sprawie dalszego stosowania hybrydowych jednostek napędowych Hondy". 

 "Jesteśmy wdzięczni za współpracę Hondy w tym zakresie i za pomoc w zapewnieniu, że zarówno Red Bull Racing, jak i Scuderia AlphaTauri nadal będą miały konkurencyjne jednostki napędowe". 

 "Utworzenie Red Bull Powertrains Limited jest odważnym posunięciem ze strony Red Bulla, ale podjęliśmy go po dokładnym i szczegółowym rozważeniu. Jesteśmy świadomi ogromnego zaangażowania, ale uważamy, że utworzenie tej nowej firmy jest najbardziej konkurencyjną opcją dla obu drużyn".

Właściwy szef Red Bull Racing, Christian Horner, mówił:
"Umowa ta stanowi znaczący krok dla Red Bulla na drodze do Formuły 1. Byliśmy, co zrozumiałe, rozczarowani, kiedy Honda podjęła decyzję o odejściu ze sportu jako producent silników, ponieważ nasza współpraca przyniosła natychmiastowy sukces, ale jesteśmy wdzięczni za ich wsparcie w podpisaniu tej nowej umowy".

"Honda zainwestowała znaczne środki w technologię hybrydową, aby zapewnić dostawy konkurencyjnych jednostek napędowych obu zespołom. Rozpoczynamy teraz pracę nad przeniesieniem działu jednostek napędowych do Milton Keynes i integracją nowych obiektów, personelu w naszym kampusie technologicznym. W międzyczasie jesteśmy w pełni skoncentrowani na osiąganiu jak najlepszych wyników w ostatnim sezonie Hondy jako oficjalny dostawca jednostek napędowych".

Szef działu silnikowego Hondy, Koji Watanabe, mówił:
"Honda jest bardzo zadowolona, ​​że ​​po naszej decyzji o opuszczeniu Formuły 1 pod koniec 2021 roku udało nam się osiągnąć porozumienie, zgodnie z którym dwa należące do Red Bulla zespoły będą korzystać z naszej technologii F1 po 2021 roku".

"Jesteśmy w pełni zaangażowani w realizację naszego celu, jakim jest osiągnięcie przez firmę Hondy neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r., Dlatego kierujemy nasze zasoby F1 do tego nowego celu. Jednakże, jako firma zaangażowana w Formułę 1 od kilkudziesięciu lat, uznaliśmy, że należy postarać się pomóc naszym dwóm obecnym zespołom, a nawet całemu sportowi".

"Pozwalając Red Bull Racing i Scuderia AlphaTauri na korzystanie z naszej technologii F1 PU, powinno zapewnić im możliwość rywalizacji, co jest również dobre dla sportu i kibiców".

Honda pojawiała się w F1 zarówno jako producent samochodów, zespół jak i producent silników. Ostatni powrót zaliczyli oni w 2015 roku z McLarenem. Ich wyniki kompletnie nie przypominały tych z czasów Senny kiedy to ostatni raz razem współpracowali. W 2018 roku po konflikcie z zespołem z Woking, przerzucili się oni na zespół Toro Rosso (teraz AlphaTauri) aby już w 2019 roku zacząć dostarczać silniki Red Bullowi po tym jak ten popadł w konflikt z Renault. 

W sezonie 2021 kierowcami Red Bulla zostaną Max Verstappen i Sergio Pérez, a data prezentacji ich samochodu jest nieznana. 

Jeśli chodzi o AlphaTauri to ich nowy samochód zostanie pokazany w najbliższy piątek, a ich kierowcami zostaną Pierre Gasly i Yuki Tsunoda. 

Zdjęcie ze strony:
https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-red-bull-agree-deal-to-run-honda-engine-technology-until-2025.3wmTSMrtsv6miuwqApz8IT.html

Komentarze

Popularne w tym tygodniu: