Tsunoda niepoprawnie używał systemu DRS

Yuki Tsunoda zaskoczył wielu po tym jak uzyskał on 2 najlepszy czas podczas testów w Bahrajnie. Okazuje się jednak, że japończyk nie zrobił tego do końca legalnie.

Wielu kibiców zauważyło, że kierowca z numerem 22 używał systemu DRS poza wyznaczonymi strefami.

System DRS (Drag Reduction System) wprowadzony został już dawno temu w celu zwiększenia częstotliwości wyprzedzania. Podczas wyścigu kierowca może używać systemu gdy w punkcie pomiaru znajduje się 1 sekundę za kierowcą przed sobą (kierowcy dublowani również się liczą) i gdy znajduje się w strefie DRS. Są to najczęściej długie proste.

Podczas wolnych sesji kierowcy mogą używać systemu zawsze gdy znajdą się w strefie DRS.

System polega na uchyleniu się części tylnego skrzydła aby zmniejszyć opór powietrza. Bardzo redukuje to też przyczepność dlatego system nie może być używany podczas deszczu i wyłączany jest automatycznie po naciśnięciu pedału hamulca.

Yuki Tsunoda wyraźnie otwierał tylne skrzydło już po wyjściu z ostatnich zakrętów toru. Strefa zaczyna się jednak trochę później. Dało to japończykowi przewagę 3 km/h w punkcie hamowania. Jest do dosyć dużo jak ja standardy F1.

Póki co nie wiadomo czy kierowcy cokolwiek grozi. Wielu uważa, że było to po prostu polecenie zespołu aby osiągnąć jak najwyższą prędkość maksymalną.

Z całej sytuacji zażartował Lando Norris. Brytyjczyk pod jednym z wpisów Tsunody na Instagramie ironicznie zapytał "Jak tam DRS?" na co japończyk odpowiedział: "🤫".

Zdjęcie ze strony:
https://www.redbull.com/pl-pl/athlete/yuki-tsunoda

Komentarze

Popularne w tym tygodniu: