Verstappen zwycięża na Imoli! Norris na podium!

Rezultat:
1. Max Verstappen 25 pkt
2. Lewis Hamilton 18 pkt (+1=19 pkt) 
3. Lando Norris 15 pkt
4. Charles Leclerc 12 pkt 
5. Carlos Sainz 10 pkt 
6. Daniel Ricciardo 8 pkt 
7.Pierre Gasly  6 pkt 
8. Lance Stroll 4 pkt +5s
9. Esteban Ocon 2 pkt
10. Fernando Alonso 1 pkt 
11. Sergio Pérez +10s
12. Yuki Tsunoda +5s
13. Kimi Räikkönen +30s
--- +1 okr.:
14. Antonio Giovinazzi 
--- +2 okr.:
(15. Sebastian Vettel +10s)
16. Mick Schumacher 
17. Nikita Mazepin
--- nie ukończyli: 
Valtteri Bottas (kolizja z Russell)
George Russell (kolizja z Bottas)
Nicholas Latifi (wypadek/kolizja z Mazepin)

Liczba okrążeń: 63
Kierowca dnia: Lando Norris 
Najlepszy czas okrążenia: 1:16,702 (Lewis Hamilton) 
Kary 5 sekund: 2
Kary 10 sekund: 2
Kary 30 sekund: 1
Czerwone flagi: 1
Neutralizacje: 2

Przed wyścigiem:
Poranny deszcz spowodował, że większość kierowców zdecydowała się na start na pośrednich oponach. Jedynie Gasly, Ocon i kierowcy Haasa ruszyli do wyścigu na pełnych oponach mokrych.

Sebastian Vettel był zmuszony wystartować z alei serwisowej po problemach z hamulcami.

Na okrążeniu formującym z toru wypadł Charles Leclerc. Zdołał on jednak wrócić na tor.

Start:
Verstappen znakomicie wystartował wyprzedzając Hamiltona w pierwszym zakręcie nie zostawiając miejsca rywalowi. Doszło między nimi do kontaktu przez co Brytyjczyk stracił część przedniego skrzydła. 

Obaj kierowcy Ferrari również mieli prawdziwie rakietowy start. Leclerc znalazł się na 3 miejscu przed Pérezem, a Sainz był ósmy. 

Nicholas Latifi po walce z Nikitą Mazepinem uderzył w bandę co wywołało samochód bezpieczeństwa. Kanadyjczyk początkowo poślizgnął się spadając na ostatnie miejsce a następnie uderzył w samochód Rosjanina. Wywołało to wypuszczenie na tor samochodu bezpieczeństwa.

Jeszcze podczas neutralizacji na prostej startowej swój samochód rozbił Mick Schumacher. Niemiec kontynuował jazdę, ale stracił całe przednie skrzydło, jednak nie mógł zjechać do alei serwisowej, ponieważ części z jego auta leżały przy wyjeździe z Pit lane. 

Ostatecznie Schumacher zjechał do boksu na szóstym okrążeniu, a za nim zjechał samochód bezpieczeństwa.

Po restarcie Verstappen zdołał utrzymać prowadzenie, ponieważ Hamilton musiał bronić się przed Charlesem Leclerciem. Uszkodzenia w samochodzie Brytyjczyka były więc dosyć spore i bardzo utrudniały mu jazdę.

W międzyczasie doszło do fenomenalnej walki między Gaslym, Sainzem a Norrisem. Jechali oni bok w bok przez prostą startową, jednak ostatecznie nic się nie zmieniło. Dopiero okrążenie później Norris wyprzedził Gasly'ego. Brytyjczyk ruszył w pogoń za partnerem zespołowym, Danielem Ricciardo.

Gasly'ego szybko wyprzedził też Sainz, a Verstappen ustanowił najszybszy czas okrążenia. Pérez z kolei narzekał na słabo zamontowaną kierownicę.

Dalsza część:
Hamilton odebrał Verstappenowi najszybszy czas okrążenia, a Gasly tracił kolejne pozycje. Wszystko przez opony na mokry tor, które były znacznie wolniejsze niż przejściowe.

Tymczasem Sergio Pérez dostał karę 10 sekund stop&go. Podczas gdy Meksykanin znalazł się poza torem gdy samochód bezpieczeństwa był na torze spadł on na 6 miejsce jednak wyprzedził rywali, co podczas neutralizacji jest karalne.

Na 14 okrążeniu George Russell znalazł się na 10 pozycji licząc na pierwsze punkty w sezonie.

Po tym jak Gasly znalazł się na 17 miejscu zespół ściągnął go do boksu dając mu opony pośrednie. Nie spadł on na ostatnie miejsce, ponieważ wcześniej na zmianę opon udał się Nikita Mazepin.

Lando Norris poinformował, że potrzebuje czystego powietrza, którego nie miał jadąc za Danielem Ricciardo. Brytyjczyk zasugerował więc aby Australijczyk oddał mu pozycję, do czego ostatecznie doszło.

Verstappen tymczasem oddalał się od Lewisa Hamiltona będąc 5,5 sekundy przed Brytyjczykiem na 19 okrążeniu. Kierowca Mercedesa zbliżał się do Holendra jedynie w pierwszym sektorze i końcówce ostatniego.

Na 21 okrążeniu Sergio Pérez zdobył najszybszy czas okrążenia, a Charles Leclerc poinformował swój zespół, że opony w jego aucie są już w bardzo słabym stanie.

Sebastian Vettel pojawił się w alei serwisowej i zaryzykował ubierając opony pośrednie na suchy tor. Mimo tego dostał taką samą karę jak Pérez, jednak przewinienie było inne. Niemiec nie miał na swoim aucie opon na 5 minut przed startem za co został ukarany. Kierowca z Heppenheim bardzo szybko zjechał aby odbyć karę. Wszystkie oczy były jednak skierowane na kierowcę Astona Martina jak również na Schumachera, który miał opony miękkie. Inne zespoły porównywały tempa, aby zadecydować jakie opony założyć podczas Pit Stopu. 

Hamilton zaczął zbliżać się do Verstappena. Brytyjczyk na 26 okrążeniu był już 2,5 sekundy za Holendrem i odzyskał nadzieję, na zwycięstwo. 

Kolejnym kierowcą na "slickach" był Yuki Tsunoda. Japończyk za wszelką cenę starał się dostać do punktowanej dziesiątki. 

Na 28 okrążeniu Max Verstappen zjechał do boksu i założył opony pośrednie. Hamilton został więc poproszony o podkręcenie tempa. 

Coraz więcej kierowców zakładało opony na suchy tor. Hamilton już okrążenie później pojawił się w boksie, jednak jego auto uślizgnęło się na wyjeździe, a sam Pit Stop trwał długo co kompletnie zrujnowało przewagę jaką wypracował sobie wcześniej. 

Na 30 okrążeniu Lewis Hamilton wypadł z toru uszkadzając przednie skrzydło jednak udało mu się kontynuować jazdę. 

Następnie George Russell podczas wyprzedzania Bottasa najechał na trawę i jadąc z pełną prędkością uderzył w samochód Fina. Doszło do ogromnej kolizji, która z powodu wielu odłamków na torze zmusiła sędziów do zatrzymania wyścigu. 

Russell po kolizji podszedł do Fina, który nie wychodził z auta. Po chwili "obrzucania siebie mięsem" Bottas pokazał Brytyjczykowi palec, a ten uderzył go w kask. 

Restart odbył się za samochodem bezpieczeństwa. Verstappen był przed Leclerciem i Norrisem. Dalej znajdowali się Pérez, Sainz, Ricciardo, Stroll, Räikkönen, Hamilton i Tsunoda. 

Drugą dziesiątkę stanowili Giovinazzi, Alonso, Ocon, Gasly, Vettel, Schumacher i Mazepin. W wyścigu udziału nie brali już Bottas, Russell i Latifi. 

Większość kierowców założyła opony pośrednie jednak Norris, Pérez, Ricciardo i Tsunoda dostali opony miękkie, a kierowcy Astona Martina opony twarde.

Na restarcie Norris wyprzedził Leclerca, a Yuki Tsunoda obrócił się i wypadł z toru. Również Ocon troszkę nabroił ścinając trzeci zakręt, jednak spadł on na 13 pozycję. 

N 38 okrążeniu Sergio Pérez wypadł z toru i znalazł się na 14 miejscu. Meksykanin stracił panowanie nad autem w trzecim zakręcie. 

Tymczasem Hamilton wyprzedził Lance'a Strolla i zaczął odrabiać straty. Brytyjczyk był szósty i miał 11 sekund straty do lidera, którym był Verstappen. 

Pérez ciągle miał problem z opanowaniem samochodu. Meksykanin w wielu miejscach wjeżdżał na żwir.

Antonio Giovinazzi, który jechał na 9 miejscu musiał zjechać do boksu, a mechanicy Alfy szybko naprawili hamulce. Mimo tego Włoch znalazł się na 15 pozycji. Alfa Romeo miała dalej jednak szansę na punkty - Kimi Räikkönen był ósmy.

Hamilton ciągle podkręcał tempo i wyprzedził Daniela Ricciardo, a następnie zdobył najszybszy czas okrążenia.

Sergio Pérez tymczasem ciągle starał się nadrabiać straty, jednak nie umiał wyprzedzić Sebastiana Vettela. Mimo iż ostatecznie doszło do ataku, to Meksykanin źle wszedł w zakręt Tamburello i spadł za Niemca.

Końcówka:
Hamilton nieubłaganie zbliżał się do Carlosa Sainza. Ostatecznie na 49 okrążeniu zaatakował Hiszpana na Tamburello, jednak nie dał rady go wyprzedzić. Udany manewr przyszedł okrążenie później. 7-krotny mistrz świata ruszył więc w pogoń za Leclerciem i podium. Brytyjczyk miał zaledwie 0,9 sekundy straty do Monakijczyka. Taką samą przewagę miał przed kierowcą Ferrari Lando Norris. 13 sekund przed kierowcą McLarena był Verstappen.

Hamilton z okrążenia na okrążenie był coraz bliżej Leclerca, który jednak ciągle był w strefie DRS Norrisa. Aktualny mistrz świata starał się nie ryzykować i atakować jedynie w Tamburello używając DRS.

Ostatecznie na 55 okrążeniu Leclerc stracił dystans do Norrisa nie mając już DRS. Hamilton wyprzedził go i zaczął gonić kierowcę McLarena.

Tymczasem Yuki Tsunoda dostał karę 5 sekund za łamanie limitów toru. Po wielu ostrzeżeniach Japończyk dalej przekraczał je co spowodowało karę.

Hamilton starał się zbliżyć do Norrisa, jednak ten mając dokładnie taki sam silnik trzymał aktualnego mistrza na dystans. 

Młody Brytyjczyk zgłaszał jednak problemy z prowadzeniem swojego samochodu. Dostał on informację, że jeden z pedałów dziwnie się zachowuje. To spowodowało, że aktualny mistrz znalazł się na 2 pozycji na 3 okrążenia przed końcem. 

Toczyła się walka o prowadzenie w klasyfikacji. Kierowca, który będzie miał najszybszy czas okrążenia będzie prowadził. Lewis Hamilton na 2 okrążenia przed końcem zdołał wykręcić owy co pozwoliło. 

Na przedostatnim okrążeniu z wyścigu wycofał się Sebastian Vettel przez problemy ze skrzynią biegów. Kierowca Astona Martina zostanie jednak sklasyfikowany na 15 pozycji, ponieważ przejechał więcej niż 75% dystansu wyścigu, a kierowcy Haasa byli przez niego zdublowani. 

Kimi Räikkönen został po wyścigu ukarany doliczeniem 30 sekund za złamanie regulaminu dotyczącego ustawienia przy restarcie.

Lance Stroll również dostał karę. Podczas wyprzedzania Gasly'ego wyjechał on poza tor i nie oddał pozycji rywalowi. 

Max Verstappen wygrał GP Emilii-Romanii i z przytupem włącza się do walki o mistrzostwo. 

Lando Norris z kolei zdobył swoje drugie w karierze podium. Pierwsze nastąpiło w GP Austrii 2020. Brytyjczyk jest bardzo chwalony przez samego Hamiltona. 

Walka o tytuł zapowiada się bardzo dobrze. Jej kolejną odsłonę ujrzymy już za 2 tygodnie na portugalskim torze Algarve

Następny wyścig: GP Portugalii
1 Trening: 12:30 - 13:30 30.04
2 Trening: 16:00 - 17:00 30.04
3 Trening: 13:00 - 14:00 1.05
Kwalifikacje: 16:00 - 17:00 1.05
Wyścig: 16:00 2.05
Nadawcy: Eleven Sports, F1 TV

Zdjęcia ze stron:
https://www.formula1.com/en/latest/article.verstappen-takes-victory-from-hamilton-and-norris-in-action-packed-grand.4skUwE9rxHf7BE1xI2M1AG.html

https://www.racingcircuits.info/europe/italy/imola.html#.YHm0f-89c0M

Komentarze

Popularne w tym tygodniu: