Bottas przejdzie do Alfy Romeo na 2022 rok

Szwajcarski team potwierdził, że aktualny kierowca Mercedesa, Valtteri Bottas przejdzie do nich na sezon 2022. Fin podpisał wieloletni kontrakt z zespołem.

Bottas rozpoczął karierę w F1 w 2013 roku wstępując w szeregi Williamsa. Jeździł tam do końca 2016 roku zdobywając kilka podiów. Następnie przeszedł do Mercedesa zastępując Nico Rosberga. Od tego czasu regularnie dojeżdża za Lewisem Hamiltonem nie podejmując z nim walki. Niemiecki team prawie na pewno postawi w tym roku na George'a Russella. 

"Otwiera się dla mnie nowy rozdział w mojej karierze wyścigowej: jestem podekscytowany dołączeniem do Alfa Romeo Racing ORLEN w 2022 roku i pozostaniu tam później, ponieważ będzie to nowe wyzwanie, jeżdżenie dla tego kultowego producenta".

"Alfa Romeo to marka, której nie trzeba przedstawiać, zapisali kilka wspaniałych stron w historii Formuły 1 i reprezentowanie tej marki będzie dla mnie zaszczytem. Potencjał zespołu z Hinwil jest duży i cieszę się, że mogę pomóc zespołowi w powrocie na szczyt, szczególnie w związku z nowymi przepisami w 2022 r., które dają zespołowi szansę na skok wydajności". 

 "Jestem wdzięczny za zaufanie, jakim obdarzył mnie zespół i nie mogę się doczekać, kiedy odwdzięczę się za ich wiarę we mnie: jestem głodny jak zawsze, by ścigać się po zwycięstwa. Znam dobrze Freda [Vasseura] i nie mogę się doczekać poznania reszty zespołu, z którym będę pracować, budując relacje tak silne, jak te, które mam w Mercedesie".

"Jestem dumny z tego, co osiągnąłem w Brackley i jestem w pełni skoncentrowany na ukończeniu pracy, gdy walczymy o kolejne mistrzostwa świata, ale nie mogę się też doczekać nowych wyzwań, które czekają mnie w przyszłym roku". 

 Vasseur, szef zespołu, dodał: "Z przyjemnością przychodzi mi powitanie Valtteriego w zespole i nie możemy się doczekać naszej wspólnej podróży. Wraz z nim sprowadzamy do Hinwil silnego gracza zespołowego z ogromnym doświadczeniem". 

 "Valtteri był integralną częścią zespołu, który napisał na nowo podręczniki historii i ma na swoim koncie cztery światowe tytuły konstruktorów: jest właściwym kierowcą, aby pomóc Alfa Romeo Racing ORLEN zrobić krok do przodu w stawce".

Ten ruch prawie na pewno oznacza, iż w przyszłym roku w Mercedesie zobaczymy Lewisa Hamiltona i George'a Russella.

Zdjęcie ze strony:
https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-alfa-romeo-announce-valtteri-bottas-to-join-the-team-in-2022-on.6Ezs9zhh2jV1ceMcHs3e4S.html

Komentarze

Popularne w tym tygodniu: