Aramco może zostać nowym sponsorem tytularnym Mercedesa

Od momentu powrotu Mercedesa do Formuły 1 (2010 rok), jego sponsorem tytularnym jest malezyjski koncern naftowy Petronas. Odpowiada on za cyjanowy kolor pojawiający się na samochodach, a współpraca obu podmiotów, do niedawna nie wydawała się zagrożona.

Gdy firma Ineos stała się akcjonariuszem zespołu, a jej logotyp pojawił się na samochodzie wraz z czerwonymi wstawkami wydawało się, iż Petronas może utracić swoje miejsce, jednak tak się nie stało. Mimo tego, Ineos rozpoczął wielomiliardową współpracę z firmami z Arabii Saudyjskiej, a aktualnie ma lobbować za zmianą sponsora tytularnego zespołu Mercedesa-AMG na Aramco.

Petronas niedawno poinformował o zakończeniu zaangażowania w projekt Yamahy w MotoGP i według wielu, może zakończyć również projekt w Formule 1.

Firma Aramco jest od niedawna sponsorem technologicznym Formuły 1. Arabska firma miała wspomóc również zespół Valentino Rossiego, VR46, który zadebiutuje w MotoGP w przyszłym roku, jednak ostatecznie współpraca zakończyła się przed jej rozpoczęciem.

To czy zespół Mercedes-AMG Petronas Motorsport zmieni nazwę na Mercedes-AMG Aramco Motorsport powinno wyjaśnić się w nadchodzących tygodniach. Szanowany dziennikarz, Dieter Rencken uważa, iż taka zmiana jest wielce prawdopodobna, podobnie jak serwis RaceFans. Póki co jednak, niemiecki producent dementuje plotki.

Zdjęcie ze strony:
https://www.google.com/amp/s/www.gpblog.com/en/amp/57616/saudi-aramco-pays-tens-of-millions-annually-for-f1-sponsorship-deal.html

Komentarze

Popularne w tym tygodniu: