Hamilton zdyskwalifikowany z kwalifikacji do sprintu w Brazylii
Sędziowie uznali, iż tylne skrzydło w samochodzie Brytyjczyka, które na prostych DRS otwierało się zbyt szeroko, dało mu przewagę i zdecydowali się zdyskwalifikować go z kwalifikacji.
Oznacza to, iż najprawdopodobniej Hamilton będzie zmuszony do startu z alei serwisowej w sprincie, którego wyniki posłużą jako kolejność startowa do niedzielnego wyścigu.
Oświadczenie sędziów w tej sprawie brzmi:
"Gdy aktywowany jest system DRS, który podnosi górny element skrzydła do bardziej płaskiej pozycji, szczelina musi wynosić od 10 mm do 85 mm. Maksymalna szczelina jest mierzona, zgodnie z TD/011-19, poprzez dociśnięcie miernika 85 mm do szczeliny z maksymalnym obciążeniem 10 N (dziesięć niutonów). Jeśli miernik przechodzi, samochód nie przeszedł testu. W tym przypadku miernik nie przechodziłby przez wewnętrzną część skrzydła, ale przechodził przez zewnętrzną część skrzydła. Ten test został powtórzony cztery razy z dwoma różnymi miernikami, raz przeprowadzony w obecności sędziów i przedstawicieli zespołu".
Warto dodać, iż Hamilton, oprócz przesunięcia na koniec stawki w sprincie, otrzyma karę przesunięcia o 5 miejsc na starcie wyścigu.
Komentarze
Prześlij komentarz