Honda pozostanie zaangażowana w F1 do końca 2025 roku
Helmut Marko, doradca Red Bulla potwierdził, iż Honda pozostanie częściowo zaangażowana w produkcję silników F1 do końca 2025 roku.
Japoński producent miał wycofać się z Formuły 1 po sezonie 2021. Dostarczał on silniki od 2015 roku, a w zeszłym zdołał on zdobyć tytuł mistrzowski wraz z Red Bullem. To skłoniło Hondę do częściowego pozostania w F1.
Początkowo Red Bull zakupił od Hondy aktywa silnikowe i rozpoczął tworzenie własnego działu silnikowego, Red Bull Powertrains. Mimo tego, Japończycy zdecydowali się tą umowę unieważnić i dalej będą produkować silniki dla Red Bulla i AlphaTauri, jednak pod szyldem Red Bull Powertrains.
Warto dodać, iż na początku roku Red Bull wywalczył zamrożenie rozwoju silników, aby łatwiej im było przejść na własne jednostki, dlatego częściowe pozostanie Hondy w sporcie, w praktyce niewiele zmienia.
"Wypracowaliśmy zupełnie inne rozwiązanie niż to, które pierwotnie braliśmy pod uwagę. Silniki będą produkowane w Japonii do 2025 roku, więc nie musimy ich w ogóle dotykać. Oznacza to również, że prawa intelektualne pozostaną w Japonii, co jest ważne w kontekście 2026 roku (kiedy w życie wejdą duże zmiany silnikowe). Zgodnie z nowymi przepisami, utrzymamy status nowicjuszy".
"Naszym warunkiem było zamrożenie rozwoju, ponieważ wszystko mieliśmy robić sami. Rozpoczęliśmy inwestycję w Milton Keynes i kupiliśmy stanowiska testowe od AVL. Nasze obiekty będą w pełni operacyjne w maju lub czerwcu. Na innych zasadach niemielibyśmy najmniejszych szans z tą technologią. Nasze sukcesy pozwoliły Japończykom przemyśleć pewne kwestie. Zdali sobie sprawę, że wiedza o systemach z F1 może się przydać do elektryfikacji samochodów. Współpraca potrwa do 2025 roku. Dla nas jest to ogromna zaleta i po naszej stronie pozostanie tylko obsługa oraz kalibracja".
Źródło:
https://f1wm.pl/news/51404
Zdjęcie ze strony:
https://www.redbull.com/pl-pl/formula-1-red-bull-honda-historia-wspolpracy
Komentarze
Prześlij komentarz