Allison o systemie DAS.
Dyrektor techniczny Mercedesa, James Allison wypowiedział się o systemie DAS:
"Zabraliśmy nasz pomysł do FIA, pokazaliśmy go i wyjaśniliśmy dlaczego naszym zdaniem jest legalny. Oni niechętnie przyznali, że taki dwuosiowy system jest właściwie legalny. Nie podobał im się sposób, w jaki to robiliśmy, czyli używanie systemu za pomocą dodatkowej dźwigni, zamiast ruchu całą kierownicą. Powiedzieli nam: «Nie, będziecie musieli ruszać kierownicą w przód i w tył». Myślę, że kiedy o tym mówili to mieli nadzieję, iż byłoby to zbyt trudne do wykonania i odejdziemy od tego pomysłu nie generując więcej problemów".
"Mamy w zespole niezwykle pomysłowego szefa projektowego, Johna Owena, i to on wziął na siebie to wyzwanie. Ma on świetne wyczucie kiedy coś jest wykonalne, a kiedy nie i to jest bardzo pomocna cecha charakteru, ponieważ pozwala nam to na całkiem odważnie wydawanie funduszy w momentach, kiedy inni byliby niepewni wyniku końcowego".
"John podjął się wyzwania, uznał iż jest to wykonalne, zebrał grupę utalentowanych projektantów i w swoim gronie stworzyli trzy koncepcje tego jak ten system może zostać zbudowany. Z nich wybraliśmy tą, która wydawała się być najbardziej prawdopodobna, a około rok później powstał z tego system DAS, który wszyscy widzieliście na początku sezonu".
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym systemie, to zapraszam tutaj.
Komentarze
Prześlij komentarz